معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ؛

لزوم تمرکز مراکز تحقیقاتی بر حل مشکلات جامعه

تبریز (پانا) - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمرکز مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها بر حل مشکلات جامعه را ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۸۲۰۹
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تمرکز مراکز تحقیقاتی بر حل مشکلات جامعه

یونس پناهی در آیین افتتاحیه گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در تبریز عنوان کرد: خواسته‌ ما این است که مراکز تحقیقاتی متناسب با مشکلات جامعه در بحث‌های پژوهشی و فناوری ورود کرده و به‌صورت شبکه‌ای حل مسئله کنند.

وی هم اندیشی و تعاملات را برای تدوین برنامه‌های راهبردی و منسجم مورد تاکید قرار داد و گفت: تجربیات دانشگاه‌ها در این هم اندیشی‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

پناهی با اشاره به جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جمله مراکزی است که تحقیقات و پژوهش‌های بسیاری داشته و این دانشگاه در عرصه‌ پژوهش بسیار موفق بوده است و خوشبختانه تعاملات بین بخشی نیز به خوبی مشهود است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم توجه به مسائل و مشکلات سلامت در کشور خاطرنشان کرد: تولید و دانش بنیان به این معنی نیست که می‌خواهیم دانشگاه را تبدیل به کارخانه کنیم چرا که تولید در حوزه‌ سلامت تنوع بالایی دارد و امیدواریم در راستای حل مشکلات سلامت کشور از توان علمی و پژوهشی دانشگاهیان و متخصصین این حوزه استفاده کنیم.

وی گفت: امروز در بحث مصرف منطقی دارو و تجهیزات، درخواست ایجاد پاراکلینیک و آزمایشگاه‌ها در بیمارستان‌ها نیاز به تحقیقات و پژوهشی‌هایی داریم که بتواند مشکلات این بخش‌ها را رفع کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با تاکید بر لزوم توجه به جایگاه ویژه تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: حوزه تحقیقات و فناوری از حوزه‌های اساسی و ارزشمندی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بهمن نقیپور افزود: اعتلای وضعیت پژوهشی، تحقیقات و فناوری کشور از دغدغه‌های اصلی معاونین تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی است و امیدواریم این گردهمایی نوید بخش حرکت‌های جدید در این عرصه باشد.

وی ادامه داد: وضعیت تحقیقات و فناوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جای کار دارد و بدون شک این قبیل برنامه‌ها می‌تواند در این عرصه مفید واقع شود.

گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روز‌های ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه در تبریز برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار