رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبرداد؛

۴۱ درصد جمعیت آذربایجان شرقی دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز

تبریز (پانا) - رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از واکسینه شدن ۴۱ درصد جمعیت آذربایجان شرقی و پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان از بدهی‌های این دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
۴۱ درصد جمعیت آذربایجان شرقی دز سوم  واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

بهمن نقی پور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن اشاره به موج ششم کرونا گفت: در حال حاضر یکی مشکلات اساسی جامعه است و در استان ما نیز مانند سایر استان ها دچار موج ششم شده ایم و این مشکل ایجاد شده است و لذا تمام تلاش همکاران ما در کل دانشگاه و معاونت های مختلف مبنی بر این است که پیک های کرونا رو با کمترین خسارت پشت سر بگذاریم .

وی افزود: خوشبختانه از قله پیک ششم عبور کرده ایم و لذا آمار رو به کاهش است و در پی آن بیماران سرپایی کمتر شده و میانیگن میزان مرگ و میر هم نسبت به هفته های قبل روند نزولی دارد.

نقی پور با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در حال حاضر بر طبق آمار دیروز، ۴۲۲ نفر بستری در بیمارستان های استان داشته ایم که این تعداد امروز به ۳۹۳ نفر کاهش داشته است و لذا دیروز از این افراد ۱۶۶ نفر در بخش های مراقبت ویژه بوده اند که حال ۴۵ نفرشان وخیم است و لذا دیروز ۷ نفر فوتی داشتیم که امروز به ۹ نفر کاهش داشته است.

وی ضمن اشاره به رنگ بندی کرونایی آذربایجان شرقی، گفت: در استان ما هم اکنون ۳ شهر قرمز، ۱۱ شهر نارنجی و ۷ شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و لذا ۸۴ درصد جمعیت استان، دز اول واکسن، ۸۵ درصد دز دوم و ۴۱ درصد دوز سوم را تزریق کرده اند.

وی ادامه داد: در سنین ۱۲ تا ۱۷ سال، ۹۰ درصد و ۵ تا ۱۲ سال حدود ۳۴/۵ درصد واکسینه شده اند که استان ما توانسته تا رتبه چهارم را در تزریق دز اول واکسن، رتبه پنجم در دز دوم و رتبه اول در دز سوم را اذعان خود کند.

دارویی که از بار هزینه های علوم پزشکی می کاهد

نقی پور اظهار داشت: در حوزه تحقیقات و فناوری، خوشبختانه یکی از پروژه های تحقیقاتی تولید دارویی ما با عنوان «مزالازین»، روز پنجشنبه با حضور مسئولین وزارت بهداشت، استاندار و امام جمعه استان رونمایی و افتتاح شد.

وی ادامه داد: این دارو، دارویی برای بیماری های التهابی روده است که سالانه حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار میلیون دلار هزینه داشت و لذا خوشبختانه اکنون مواد اولیه این دارو تولید شده و دیگر این هزینه را پرداخت نخواهیم کرد و لذا این دارو می تواند یکی از مشکلات بزرگ ما را حل کند و یکی از خبر های خوب دیگر ما صادرات چند محصول این معاونت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که این دانشگاه توانسته در جشنواره رازی رتبه های خوبی در جایگاه های اول تا سوم به دست آورد، گفت: کسی این رتبه توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افتخار بزرگی در سطح کشور برای این دانشگاه بود.

وی افزود: در حوزه درمان، یک سری مسائل و مشکلاتی داشتیم که با مستقر کردن تیم های برای شناسایی مشکلات و زیر ساخت ها در بیمارستان ها و درمانگاه ها، در حال رفع این مشکلات هستیم. انتقال بیمارستان کودکان به بیمارستان مردانی آذر شروع شده و امیدواریم ظرفیت ایجاد شده در آن جا در درمان بیماری های اطفال، خدمتی بزرگ برای استان ما و استان های همجوار باشد.

پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان از بدهی های دانشگاه علوم پزشکی تبریز

نقی پور ضمن اشاره به بدهی های ماندن این دانشگاه از دوره قبلی مدیریت، گفت: خوشبختانه ۲۳۰ میلیارد تومان از بدنی ها ی است دانشگاه پرداخت شده که رقم بسیار بزرگی است و لذا پرداخت پایان کار کارکنان بازنشسته این دانشگاه از اواخر سال ۹۸ تاکنون باقی مانده بود که با تلاش های شبانه روزی، توانسته ایم تا پایان سال ۹۹ بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان از این پایان کار ها را پرداخت کنیم.

وی افزود: در حوزه معاونت آموزش، در جذب هیئت علمی و افزایش سطح هیئت علمی ها، مبنی بر افزایش کیفیت آموزش، برنامه ریزی شده است تا بتوانیم دانشجویانی سالم تر و پر بار تر، از نظر علمی، پرورش داده و به جامعه تحویل دهیم .

سفارش ۳۲ دستگاه کالبد نما توسط پاکستان از دانشگاه علوم پزشکی تبریز

همچنین در ادامه این نشست معاون پژوهش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: ما یک مرکز تحقیقاتی با عنوان حوادث جاده ای داریم که کل استان توسط این مرکز بررسی شده و قسمت های پر ترافیک و پرخطر استان مشخص شده و در اختیار فرماندهی انتظامی این استان قرار خواهیم داد.

پرویز شهابی افزود: بودجه معاونت تحقیقات وابسته به ۱ درصد در آمد دانشگاه است که تا اینجا حدودا در هر سال به صورت تقریبی ۲۰ میلیارد تومان از ۱ درصد به قسمت پژوهش تعلق می یابد و قسمت دیگر آن توسط وزارت بهداشت تامین می شود .

وی در رابطه صادرات چند محصول این معاونت اظهار داشت: در رابطه با صادراتی که اخیرا صورت گرفته ما ۲ کالبد نما به کشور پاکستان صادر کرده ایم که جمع مبلغ آن ۷۰ هزار دلار است و دوباره درخواست ۳۰ عدد کالبدنما از این کشور گرفته ایم که امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر مراحل قانونی را پشت سر گذاشته و این سفارش را انجام دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرده و گفت: هدف ما حمایت از ۷۲ شرکت همکاری کننده با دانشگاه علوم پزشکی تبریز است که شاهد موفقیت های هرچه بیشتر این معاونت در سطح کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار