تشدید نظارت بر تجویز دارو‌های کرونایی در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تشدید نظارت بر تجویز دارو‌های کرونایی در آذربایجان شرقی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تشدید نظارت بر تجویز دارو‌های کرونایی در آذربایجان شرقی

بهمن نقی پور در جلسه ستاد فرماندهی مدیریت مقابله با کرونا تجویز دارو‌های خارج از شیوه نامه های بهداشتی و درمانی برای بیماران کرونایی را تایید کرد و گفت: روند نظارت بر تجویز دارویی را بر اساس دستورالعملهای وزارتی باید به صورت مستمر پیگیری کنیم.

وی اظهار کرد: رعایت شیوه نامه هی تجویز دارو‌ها طبق استاندارد‌ها و از طرف نهاد‌های نظارتی و با همکاری معاونت درمان، غذا و دارو و همچنین سازمان نظام پزشکی به طور قطع تاثیر مهم و بسزایی در روند تجویز منطقی دارو خواهد داشت.

نقی پور با بیان اینکه بهره وری، کارآیی و اثر بخشی باید در نظام سلامت مورد توجه ویژه قرار بگیرد، یادآور شد: انتظار داریم با هماهنگی‌های صورت گرفته و پیگیری جدی مدیران مراکز، درصد تزریق واکسن کرونا افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات موجود، در حال حاضر از مجموع ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی چهار شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۲ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۸۲ نفر از آن‌ها تحت مراقبت‌های ویژه و ۲۱ نفر از این تعداد نیز تحت دستگاه ونتیلاتور قرار دارند و متاسفانه یک نفر از بیماران کرونایی طی شبانه روز گذشته فوت کرده است. تاکنون از جمعیت چهار میلیونی آذربایجان شرقی ۸۹/۸۲ درصد دز اول، ۸۲/۶۰ درصد دز دوم و ۵۲/۳۶ درصد نیز دز سوم واکسن‌های خود را دریافت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار