فرماندار شهرستان قرچک:

معلم جهادگر در حال مبارزه با جهل و نادانی است

قرچک (پانا) - فرماندارشهرستان قرچک با اشاره بر اینکه اگر نیروی انسانی شایسته نباشد قطعا تمدن‌ رو به پیشرفت نخواهد رفت گفت معلم جهادگر در حال مبارزه با جهل و نادانی است.

کد مطلب: ۱۲۷۷۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
معلم جهادگر در حال مبارزه با جهل و نادانی است

علیرضا فاتحی‌نژاد، فرماندار قرچک در مراسم بزرگداشت مقام معلم، قشر معلم را بسیار شریف و محترم خواند و اظهار کرد: اگر یک کشوری منابع و اعتبارات داشته باشد، ولی نیروی انسانی نداشته‌ باشد، قطعا موفق نخواهد بود؛ مانند بسیاری از کشورهای همسایه که اعتبارات و منابع زیادی دارند ولی نیروی انسانی کارآمد ندارند و سرمایه‌شان به جیب کشورهای دیگری می‌رود. اگر منابع داشته باشیم ولی نتوانیم از منابع‌مان بهره ببریم و علم بهره‌برداری از منابع‌مان را نداشته باشیم سرمایه‌های ما از‌ آن کشورهای دیگر می‌شود. مثل آنچه که در گذشته در زمان پهلوی اتفاق افتاد. در این سال‌ها توجه زیادی به آموزش سرمایه انسانی شده‌است؛ این سرمایه انسانی حاصل تلاش شما معلمین محترم است.

وی بیان کرد: اگر نیروی انسانی شایسته نباشد قطعا تمدن‌ رو به پیشرفت نخواهد رفت؛ معلم جهادگر در حال مبارزه با جهل و نادانی است. معلمان فرزندان ما را از فضای جهل و سیاه نادانی به فضای نور و روشنایی و دانایی منتقل می کنند؛ آنها در حال هویت‌سازی فرهنگ هستند که کار بسیار مهمی است. جامعه فرهنگیان ما باید قدر خودشان را بدانند، زیرا کارهای بسیار بزرگی از زمان بعد از انقلاب انجام دادند که نسل سوم و چهارم انقلاب که انقلاب را درک نکردند، امام را ندیدند و شهدای زمان جنگ را ندیدند ولی از حرم اهل بیت دفاع می‌کنند. عده‌ای شهید می‌شوند اینها پرورش یافته همین معلم‌ها هستند. این شور و هیجان بچه ها در مجالس عزاداری محرم و رمضان نتیجه پرورش همین معلمان امروز است.

فرماندار شهرستان قرچک اظهار کرد: اما نواقص و معایبی است که لازم است این نواقص برطرف شود؛ فضای مجازی و اینترنت در اتاق فرزندان ما انواع اقسام راه‌های فساد را برای بچه‌های ما مهیا می‌کند، اما می‌بینیم که از دل این‌ها دانش‌آموزان نمونه و خوبی استخراج می‌شود.

فاتحی‌نژاد افزود: سند تحول یک ریل‌گذاری است، که می‌تواند آموزش و پرورش را به سر منزل مقصود برساند که لازم است آموزش و پرورش کاری کند معلمان این سند تحول را بهتر متوجه شوند.

وی ادامه داد: معلمان علاوه بر کار آموزشی و پرورشی خود در حوزه انقلاب فرهنگی فعالیت و توجه ویژه داشته باشند و سایر مبانی فرهنگی اسلامی و انقلابی را نیز آموزش دهند. همچنین رشد فضایل اخلاقی و اسلامی باید مورد توجه باشد؛ معلمین میراث‌داران انبیا هستند و رسالت سنگینی برعهده دارند.

فرماندار شهرستان قرچک با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ما با بیماری کرونا درگیر بودیم گفت: جا دارد از معلمین برجسته قدردانی کنیم که نگذاشتند حوزه تعلیم و تربیت تعطیل شود و با بحث واکسیناسیون که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد امروز آموزش حضوری برای ما میسر شده‌است.

خبرنگار: سمیه یوسفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار