مژگان بلوری:

‌محتوای دروس باید بر اساس نیاز، توان، رغبت‌ها و محدودیت‌های دانش‌آموزان تهیه و تدوین شوند

تهران (پانا) - مدیر دبیرستان اعتصام منطقه ۱۴، یکی از اهداف و وظایف مهم آموزش و پرورش را ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه فرد و تربیت انسان‌های سالم، کارآمد و مسئول برای ایفای نقش در زندگی فردی و اجتماعی دانست و عنوان کرد اهداف آموزش و پرورش زمانی محقق خواهد شد که برنامه‌ها و محتوای دروس بر اساس نیازها، توان‌ها، رغبت‌ها و محدودیت دانش‌آموزان تهیه و تدوین شوند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
‌محتوای دروس باید بر اساس نیاز، توان، رغبت‌ها و محدودیت‌های دانش‌آموزان تهیه و تدوین شوند

مژگان بلوری؛ مدیر دبیرستان اعتصام منطقه ۱۴ در گفت و گو با پانا گفت: «یکی از اهداف و وظایف مهم آموزش و پرورش ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه فرد و تربیت انسان های سالم، کارآمد و مسئول برای ایفای نقش در زندگی فردی و اجتماعی است. اهداف آموزش و پرورش زمانی محقق خواهد شد که برنامه ها و محتوای دروس بر اساس نیازها، توان ها، رغبت ها و محدودیت دانش آموزان تهیه و تدوین شوند.»

وی در ادامه گفت: «در دبیرستان عمدتا با موضوعی سر و کار داریم و این موضوع به اولیا دانش آموزان مرتبط است‌. اکثر آنها شناخت کافی از روحیات، احساسات و استعدادهای فرزندان خود ندارند و بیشتر به شکل آرمان گرایانه به ادامه تحصیل فرزندان نگاه می کنند.»

بلوری افزود: «نظر من این است که به جای صحبت هایی که همیشه در جلسات به شکل مکرر صورت می گیرد، در مورد استعداد و توانمندی و همینطور بحث هدایت تحصیلی دانش‌آموزان صحبت کنیم. برای مثال: سال سوم یا چهارم ابتدایی یک تست استعدادیابی از آنها گرفته شود و یک جلسه مشاوره با اولیا داشته‌ باشیم و لزوما اولیا، بچه ها را هدف آرزوهای برآورده نشده خودشان ندانند.»

وی تصریح کرد: «این کار اشتباهی است که اولیا به اجبار فرزندان خود را به رشته‌ای که علاقه ندارند راهنمایی می کنند. آنها می‌بایست اجازه دهند تا فرزندانشان نسبت به شناختی که از خود دارند به سمت علاقه و استعدادهایشان بروند. چرا که در این صورت، درصد خطای دانش‌آموزان بسیار پایین آمده و در صورت لزوم، عواقب انتخاب خود را نیز می‌پذیرند.»

بلوری در پایان گفت: «دید خود را به افراد و اتفاقات پیرامون خود تغییر دهیم و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را جدی بگیریم زیرا آینده دانش‌آموزان بستگی به انتخاب رشته آنها دارد. والدین می‌توانند با تزریق انرژی مثبت به افکار خود و همچنین فرزندان خود، هدایت تحمیلی را به هدایت تحصیلی تغییر دهند.»

دانش آموز خبرنگار؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار