به‌همت دبیرستان هیأت امنایی شهید عاشوری منطقه ۱۴ انجام شد

توزیع ۱۵ بسته معیشتی میان دانش‌آموزان کم‌برخوردار

تهران (پانا) - دبیرستان هیأت امنایی شهید عاشوری منطقه ۱۴، با شعار همدلی همگانی و با محوریت ترویج فرهنگ یاری‌رسانی به خانواده‌های نیازمند، اقدام به توزیع ۱۵ بسته معیشتی در قالب کمک‌های مؤمنانه به دانش‌آموزان کم‌برخوردار، بی‌بضاعت و بی‌سرپرست کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
توزیع ۱۵ بسته معیشتی میان دانش‌آموزان کم‌برخوردار

علی اسدی؛ مدیر دبیرستان هیأت امنایی شهید عاشوری منطقه ۱۴ با تأکید بر اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مشارکت عموم مردم در زمینه افزایش فرهنگ اهدای بسته های معیشتی، باعث شتاب کمک رسانی در اقشار مختلف می شود و می تواند در کاهش آسیب ها روند صعودی داشته باشد، اظهار کرد: «دستگیری از مستمندان و انفاق به نیازمندان از زیباترین خصلت های نیکوی مؤمنان است و به همین دلیل، مورد توجه فراوان در متون دینی واقع شده است؛ به گونه ای که می توان آن را در کنار نماز، برجسته ترین عبادت مورد تأکید قرآن دانست. خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن، به انفاق کنندگان وعده داده است که نه تنها مال بخشیده شده را به آنان برمی گرداند، بلکه چندین برابر مال را، به آنان بر می گرداند. تأکید بر این مطلب در آیات و روایات به حدی است که حتی افراد فقیر و تنگ دست را به انفاق توصیه کرده اند تا خداوند به مال آنان برکت داده و آنان را از فضل خویش بهره مند سازد. بر همین اساس با همکاری شورای مدرسه برآن شدیم تا پس از شناسایی دانش آموزان نیازمند مدرسه، ماهانه به تعداد مشخصی از آنها ارزاق اهدا کنیم.»

وی با توجه به ادامه مسیر خیرخواهانه این خیریه گفت: «کمک های مؤمنانه یک تکلیف شرعی در قبال اقشار نیازمند جامعه است که در پی تأکید مقام معظم رهبری در جهت آمایش همدلانه، باید در هر موقعیت و شرایطی به آن توجه شود. چرا که علاوه بر شاد کردن مردم بی بضاعت و نیازمند، برکات خاص الهی را نیز در بر دارد. بر همین مبنا با مساعدت و کمک همه جانبه خیرین، ۱۵ بسته معیشتی در قالب کمک های مومنانه به دانش آموزان نیازمند جامعه اهدا شد.»

مدیر دبیرستان شهید عاشوری، با تأکید بر اینکه یکی از ابعاد مهم اسلام بعد اجتماعی است و بر اساس آموزه‌های دینی، مسلمانی که در غم و شادی مسلمانان همدل و همراه نیست نباید خود را مسلمان بداند، گفت: «کمک به یکدیگر و انفاق، یکی از دستورات دین مبین اسلام است که در کشور رقم خورد. با توجه به شرایط اقتصادی ایجاد شده و هوشمندی‌ مقام معظم رهبری، رزمایش کمک مؤمنانه در کشور به خوبی طنین انداز شد و خانواده های بی بضاعت زیادی از فقر مطلق رها شدند. شاهراه تقویت کمک‌های مؤمنانه مدارس هستند؛ چرا که هم روابط مردمی وسیعی دارند و هم گستردگی آنها در مناطق مختلف به قدری است که توانایی جذب کمک‌های مردمی و ساماندهی و توزیع آن بین نیازمندان را دارد.»

وی با اشاره به اینکه فعالیت جهادی در همه سطوح اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و عمرانی رقم می‌خورد و تاکنون راهگشای بسیاری از مشکلات محرومین بوده است و اهمیت این فعالیت‌ها در زمان بحران‌ها خودش را نشان داده است، عنوان کرد: «خیریه دبیرستان عاشوری، با هدف ایجاد حس همدلی، روحیه ایثار و از خودگذشتگی، تزکیه نفس در خود و تقویت آن بین مردم، به خدمت صادقانه مشغول است.»

اسدی با اشاره به اینکه طرح کمک های همدلانه، در مراحل مختلف با هدف کمک به نیازمندان انجام می شود و ضمن تلاش برای اینکه این حرکت نقطه عطفی در رفع محرومیت زدایی باشد، عنوان کرد: «تعداد ۱۵ بسته معیشتی به ارزش هر بسته هفت میلیون ریال مواد خوراکی و پروتئینی از جمله: کیسه برنج ۱۰ کیلویی، ۲ عدد مرغ، ۲عدد ماکارونی، رب، لپه، لوبیا قرمز، عدس، سویا، تن ماهی، ماسک، یک کیلو گوشت گوسفندی و دیگر وسایلی که نیاز خانواده ها بوده تهیه و در بین آنان توزیع شده است.»

وی در آخر گفت: «وظیفه ما این است که دانش آموزان خوب و خاص را شناسایی کنیم و سپس آنها را در یک فرآیند نزدیک به 10 سال، تحت پوشش بگیریم تا بتوانیم به نقطه هدف مورد نظر نظام و انقلاب برسیم. هم اکنون یک سیل تربیتی مدون و مشخص بر اساس یک منظومه تربیتی معلوم داریم تا انشاالله این دانش آموزان را به همان هدف انقلاب برسانیم. توزیع بسته های معیشتی خیریه عاشوری چند بهره و نتیجه خوب دارد و این است که: اولا، دانش آموزان ما در این مسیر جهادی پرورش داده می شوند و آموزش می بینند. ثانیا، بسته های معیشتی پربارتر و پر برکت تر خواهد شد و ثالثا، یک پیوست فرهنگی در این بسته ها قرار می گیرد که این موضوع جدی، نقطه هدف اصلی این مدرسه در بحث تربیت دانش آموزان است.»

دانش آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار