هدف از نخبه‌پروری، کشف، جهت‌دهی و شکوفایی استعداد است

تهران(پانا) - مسئول مجموعه نخبه‌پروری چشمه منطقه ۱۴، هدف از نخبه‌پروری را کشف، جهت‌دهی و شکوفایی استعداد دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۶۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
هدف از نخبه‌پروری، کشف، جهت‌دهی و شکوفایی استعداد است

محمد ستاری؛ مسئول مجموعه نخبه پروری چشمه به مناسبت بزرگداشت کانون های فرهنگی تربیتی در رابطه با سابقه فعالیت های مجموعه گفت: «مجموعه چشمه در ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۷ تأسیس شد. این مجموعه در سال ۹۷، فعالیت تربیتی، در سال ۹۸ اضافه شدن فعالیت فرهنگی، در سال ۹۹ اضافه شدن فعالیت جهادی و در سال ۱۴۰۰ اضافه شدن فعالیت اقتصادی را در پی داشت.»

وی در ادامه از تحولات جدید مجموعه گفت: «این تحولات عبارتند از: تقویت محتوای مجموعه جهت رشد و تعالی هر چه بهتر اعضای شورا و متربیان، سازماندهی در تقسیم بندی اعضای شورا، اضافه کردن شورای اجتماعی با هدف ایجاد محله اسلامی و شورای انتظامی با هدف ایجاد آمادگی رزمی و توان دفاعی، تقویت شورای آموزشی با ایجاد آموزشگاه رفع اشکال درسی و شورای اقتصادی با تولید دو محصول ایرانی، استفاده از کد های دانش بنیان ussd جهت سهولت در انجام امور مجموعه از جمله واریز وجه است‌.»

ستاری در ادامه افزود: «چهار مسئول در مجموعه وجود دارد، مسئول مجموعه، مشاور مجموعه، مسئول نیرو انسانی، مسئول آمار و پشتیبانی که مشغول کار هستند. همچنین هشت شورا درون مجموعه فعّالیت دارند. اعم از شورای تربیتی که معمولا تقویت درسی بچه ها را مد نظر دارد. دومین شورا، شورای پرورشی است که مهارت های گوناگون مانند فتوشاپ، اریگامی و ... را آموزش می دهد. شورای بعدی، شورای فرهنگی است که مسئول هیأت های هفتگی، موکب ها و مواردی از این دست هستند. اما شوراهای دیگر مانند شورای اجتماعی (بحث سرای محله ها، کارهای جهادی در محل و کمک های معیشتی و همچنین امور خیریه است)، شورای اقتصادی (تولید و فروش محصولات مختلف)، شورای نظامی (آموزش های نظامی، آمادگی های رزمی و کلاس هایی از این دست است و اما آخرین شورا هم شورای سایبری است که بحث فضای مجازی را پیش می برد.»

وی در آخر گفت: «هدف از نخبه پروری؛ پرورش نیروی نخبه در استعدادهای خود متربی که در سه مرحله کشف استعداد، جهت دهی استعداد و شکوفایی استعداد انجام می شود.»

دانش آموز خبرنگار؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار