روایت دانش‌آموزان روزه اولی استان سمنان از روزه‌داری

سمنان (پانا) - دانش‌آموزان روزه اولی سمنانی که در ماه مبارک رمضان امسال، برای اولین بار روزه‌دار هستند، از شور و حال روزه‌داری خود همزمان با بازگشایی مدارس می‌گویند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
روایت دانش‌آموزان روزه اولی استان سمنان از روزه‌داری

بحران کرونا کلاس‌های مدارس را به تعطیلی کشاند و در اکثر مناطق کشور، کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار شد؛ اما امسال با ابلاغ ستاد ملی کرونا، بازگشایی حضوری مدارس از 14 فروردین اجرا شد. این بازگشایی با آغاز ماه مبارک رمضان همزمان و باعث شد دانش‌آموزان از شوق حضور خود در کلاس‌های درس بگویند.

سحرناز جهان‌تیغ، دانش‌آموز پایه سوم با بیان اینکه ماه رمضان، ماه مهمانی خداوند است و روزهای آن با روزهای دیگر سال تفاوت زیادی دارد، گفت: روزه گرفتن برای من کمی سخت است اما این ماه را خیلی دوست دارم و به نظرم تحمل سختی غذا نخوردن و گرسنگی و تشنگی، ارزش لحظه‌های افطار را دارد.

وی در رابطه با حس و حال خود از همزمانی بازگشایی مدارس با ماه مبارک رمضان به پانا گفت: حس و حالی که در این ماه مبارک دارم، این است که احساس می‌کنم هر روزی که ما روزه می‌‌گیریم، یک قدم به خدا نزدیک‌تر شده و خوشحالم از اینکه این امر سبب می‌شود تا در کنار درس خواندن و حضور در کلاس درس، به عبادت و مناجات با خدا نیز بپردازم.

جهان‌تیغ با عنوان این مطلب که نعمت قرآن و عترت و روزه‌داری در ماه مبارک رمضان از نعمت‌های خداوند به ما است، خاطرنشان کرد: دیدن شور و هیجان همکلاسی‌هایم به من انرژی می‌دهد تا بتوانم روزه‌دار باشم؛ ارتباط با معلمان و هم کلاسی‌هایم نیز شوق حضور در مدرسه را برایم زیاد می‌کند. در این ماه، انگار در و دیوار مدرسه هم حس و حال خوبی داشته و رنگ و بوی خدایی گرفته‌اند.

این دانش‌آموز پایه سوم با عنوان این مطلب که خداوند در ماه پرفضیلت رمضان سفره‌ای پربرکت می‌چیند و تمامی بندگانش را به ضیافتی بزرگ دعوت می‌کند، چقدر زیباست مهمان مهمانی خداوند باشی و کنار سفره‌ای بنشینی که خداوند آن را برایت تدارک دیده است، تصریح کرد: بیایید رمضان امسال را دریابیم و توفیق حضور را از دست ندهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار