مشاور وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد

ارتقای سطح توانمندسازی حرفه‌ای کارکنان مناطق در محلات کم برخوردار

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش اهداف تفاهم‌نامه طرح توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور در راستای استقرار عدالت آموزشی - تربیتی را برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سطح توانمندسازی حرفه‌ای کارکنان مناطق در محلات کم برخوردار

علی باقرزاده در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور در راستای استقرار عدالت آموزشی - تربیتی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد درباره موضوع این تفاهم‌نامه اظهار کرد: فهرست محلات محروم و کم‌برخوردار طی مطالعه‌ای احصاء و پس از همفکری با صاحب‌نظران اجتماعی اقتصادی، فرهنگی و آموزشی طرحی برای توسعه و توانمندسازی این محلات تهیه و اجمالا به تایید رهبری رسیده است و اکنون در حال پیاده سازی و اجرا با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.

وی با بیان اینکه مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله در سندتحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است و می‌تواند منشاء آثار قابل توجهی در محله باشد افزود: این تفاهم نامه در راستای تسهیلگری و پشتیبانی اجرای طرح مذکور منعقد می‌شود؛ از جمله زمینه‌های همکاری مشترک می توان به حمایت و پشتیبانی مدارس از اجرای طرح، جلب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد برای تشریک مساعی، تامین پوشش حداکثری آموزش و پرورش عمومی، ارتقای سطح توانمندسازی حرفه‌ای کارکنان مناطق در محلات کم برخوردار، تلاش برای بهبود کیفی خدمات آموزشی، اهتمام در خدمات مشاوره‌ای، راه اندازی پویش‌های رسانه‌ای مناسب برای جلب مشارکت‌های عمومی، افزایش میانگین سرانه آموزشی از جمله این موارد هستند.

باقرزاده تحکیم و تثبیت رویکرد عدالت محوری برای رفع تبعیض‌های آموزشی و پرورشی، شناسایی و بسیج ظرفیت های مردمی و دستگاه‌های اجرایی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری، ابلاغ نقش‌ها و مسئولیت‌های شوراهای محلات، غنی سازی اوقات فراغت، مشارکت در جذب خیرین مدرسه ساز، تشویق و ترغیب خانواده‌ها و اتباع برای ثبت نام در دوره‌های سوادآموزی و همچنین تداوم آموزش‌ها را از جمله وظایف در قالب این تفاهم نامه عنوان کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: یک کارگروه ملی با دبیری قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی تشکیل شده که موظف است ظرف دو هفته در مرحله اول، ۴۰۰ محله کم برخوردار را در ۱۶ استان مرزی و همچنین تهران و کرمان شناسایی کند و به صورت ویژه در این مناطق متمرکز شود.

وی اضافه کرد: این کارگروه باید شیوه نامه‌های اجرایی مربوط به هرکدام از موضوعات تفاهم نامه را ظرف دوماه ابلاغ کند. مدت اجرای تفاهم نامه چهارسال است و از امروز با امضای تفاهم نامه لازم الاجرا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار