برگزاری همایش بزرگ معرفی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در بندرامام خمینی (ره)

بندرامام خمینی(ره)(پانا)- همایش بزرگ گام جدید با محوریت هدایت تحصیلی معرفی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و معرفی مدارس نمونه دولتی در مدارس بندرامام خمینی (ره) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش بزرگ معرفی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در  بندرامام خمینی (ره)

محمد رضا ایمانی پور سرپرست معاونت آموزشی اداره آموزش و پرورش بندر امام خمینی (ره) با اعلام این خبر به پانا گفت:همایش بزرگ معرفی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و معرفی مدارس نمونه دولتی در مدارس در 4 روز متوالی برای در دو نوبت پسران و دختران در سالن اجتماعات چهارصد واحد برگزار شد.

وی در ادامه افزود:یکی از اهداف و وظایف مهم آموزش و پرورش ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه ی فرد و تربیت انسان های سالم، کارآمد و مسئول برای ایفای نقش در زندگی فردی و اجتماعی است و زمانی محقق می شود زمانی متحقق خواهد شد که برنامه ها و محتوای دروس بر اساس نیازها ، توان ها ، رغبت ها و محدودیت های دانش آموزان تهیه و تدوین شوند . به بیان دیگر ، برنامه ریز و مشاور باید بداند که چه "موضوعی" را با چه "شیوه ای" و برای چه "سنی" تهیه و تنظیم کندو این مساله نیاز به راهنمایی و هدایت تحصیلی دارد و این همایش با محوریت هدایت تحصیلی دانش آموزان شهر برگزار شده است.

ایمانی پور بیان کرد:هدف از تاسیس و برگزاری هر دو سیستم آموزشی «کار و دانش» و «فنی و حرفه ای» تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کار است. هر دو سیستم از این لحاظ یکسانند ولی تفاوت آنها در متولیان برگزاری آنها است و در این همایش دانش آموزان با معرفی رشته ها ، مسیر تحصیلی خود را انتخاب می کنند و به تحصیلات خود در این مقطع ادامه می دهند. رشته تحصیلی اگر درست و صحیح انتخاب شود می تواند زمینه دانش و توانایی را در زندگی آینده آن ها تعیین کند.

شایان ذکر است؛ این همایش بزرگ با حضور مدرسین ابراهیم امیرخنافره و ایمان پور تدین برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار