محمد صفری*

پشت‌پرده‌ها چه کسانی هستند؟

پشت پرده‌ها کجاست؟ چرا از پس پرده نمی‌توان بیرونشان آورد؟ نفوذ افرادی که تنها به منافع خود می‌اندیشند ساختار اقتصادی کشور را بیمار کرده است. اسم مافیا که به گوش می‌رسد، ذهن به سوی ایتالیا، سیسیل و پالرمو پر می‌کشد و به یاد فیلم‌های سینمایی مافیایی می‌افتیم که ترور، آدم ربایی انفجار و یک فضای رعب و وحشت دارد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
پشت‌پرده‌ها چه کسانی هستند؟

فیلم سه‌گانه پدر خوانده با بازی «مارلون براندو» از همان دست فیلم‌‌های با داستان مافیایی است که بسیاری از مردم آن را دیده‌اند.

اما این مافیا فقط به شکل آنچه که در سیسیل و پالرمو وجود داشته اکنون هم هست؟ هر چه که باشد، انگار باندهای مافیایی در زمینه‌های گوناگون دست دارند. ماهیت باندهای مافیایی بیشتر انتفاع اقتصادی است و برای این منظور دست به هر کاری می‌زنند. مافیای خودرو که در یک روز باعث می‌شود سمند ۴۰ میلیون تومان قیمتش برود بالا، مافیای دارو، مافیای اسلحه، مافیای قاچاق انسان و هر آنچه که با پول کثیف در ارتباط است. اما این مافیا در کشور ما ایران چه می‌کند؟ چرا اجازه داده شد که وضعیت اینگونه شود و هر گاه کشور می‌خواهد به ساحل آرام برسد این مافیا دست به کار می‌شود و اجازه نمی‌دهد؟!

هر کالایی که با افزایش قیمت سرسام آور همراه می‌شود، می‌گویند مافیا دست دارد؛ پشت پرده دارد. قیمت برنج بالا می‌رود می‌گویند مافیای برنج! قیمت گوشت بالا می‌رود مافیای گوشت نقش دارد، قیمت هویج و شلغم بالا می‌رود باز هم مافیا نقش دارد. قیمت خانه بالا می‌رود و مردم را در شرایط سخت قرار می‌دهد مافیای مسکن خودنمایی می‌کند.

این مافیا کیست و کجاست که سال‌های سال است هیچ نهاد و سازمانی نمی‌‌تواند آن را شناسایی و با آن مبارزه کند؟! آیا قدرت این مافیا از قدرت دولت، مجلس، قوه قضاییه و این همه دستگاه و نهاد موجود در نظام کشور بالاتر است و توانایی مقابله و مبارزه با آن را ندارند؟!

با وجود چنین مافیایی عنان مملکت را بدهیم به دست این مافیا، خودش اداره کند، خلاص! چه زحمتی است که مسئولین می‌کشند و خود را به دردسر می‌اندازند؟ کارها را به مافیا واگذار کنند شاید اوضاع بهتر شود!

رئیس‌جمهور هفته گذشته نسبت به افزایش قیمت‌ها واکنش نشان داد و انتقاد کرد، البته دستور داد تا پشت پرده گرانی‌ها روشن شود.

پشت پرده، همان مافیا است، همان مافیایی که قدرت آن را دارد دست روی هر چه دلش خواست بگذارد و قیمت آن را بالا و پایین بیاورد.

آخر هر اتفاقی که در کشور بر سر اقتصاد می‌‌افتد مسئولین می‌اندازند گردن این مافیا؛ پدر این مافیا بسوزد که باعث گیر و گرفتاری مردم می‌شود. آیا نباید گوش این باندهای مافیایی و پشت پرده را گرفت و پیچاند تا مردم نفس راحتی از دست این شیادها بکشند؟

اگر پشت پرده و مافیا در کشور وجود دارد که دارد، به این مفهوم است که آنها کشور را اداره می‌کنند و در این میان دولت‌ها تاکنون هر سیاستی در کشور پیاده کرده‌اند، دست‌های پشت پرده یا همان مافیای اقتصادی، سود خود را برده است.

مردم که گرفتار و خسته از شرایط موجود هستند خواهان برخورد قاطع و انقلابی با دست اندرکاران این باندهای مافیایی هستند، آن هم در مقابل چشم مردم بیاورند و به سزای اعمال شان برسانند از هر گروه و جریانی که باشند، اگر در بدنه دولت و هر دستگاهی هم که حضور دارند باید علنی در مقابل دیدگان مردم مجازات شوند.

برای آن که شرایط را بتوان تغییر داد، باید رفتارها و برخوردها انقلابی شود، در غیر این صورت نمی‌توان به امیدی که دولت در جامعه ایجاد کرده، دست یافت. کشور بی ظرفیت و کم ظرفیت نیست و این ظرفیت‌های بالای کشور در دست همان پشت پرده‌‌ها تبدیل به منافع آنها شده است.

ثروت کشور و منافع آن به جیب افراد پشت پرده‌ای می‌رود که رئیس‌جمهور نیز به آن اشاره کرد، شناسایی این باندهای مافیایی که قصد دارند کشو را به زمین بزنند باید اولویت دولت، ‌قوه قضاییه و همه نهادهای انقلابی شود. هر اندازه که دولت سعی کند اقتصاد کشور را اصلاح کرده و رونق اقتصادی ایجاد کند و تورم را پایین بیاورد، تلاش‌های انجام شده بی ثمر خواهد بود و بلکه هدر خواهد رفت. دستانشان را قطع کنید که این دستان، گلوی مردم را فشار می‌دهند.

*تحلیلگر

منبع: سیاست روز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار