دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر:
آشنایی با علم اقتصاد برای عموم مردم یک ضرورت است
اسلامشهر (پانا) - دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر آشنایی با علم اقتصاد را برای عموم مردم یک ضرورت دانست و گفت اگر وزیر اقتصاد در دولتها کاربلد و دارای تجربه باشد میتواند کشور را در زمینه مسائل اقتصادی پیش ببرد و مشکلات اقتصادی جامعه را حل کند.
دانشآموزان دبیرستان در سال نهم باید از میان شاخههای علوم انسانی، ریاضی و فیزیک، تجربی، فنی حرفهای و کاردانش یک رشته را برای ادامه تحصیل در دبیرستان انتخاب کنند و میبایست توجه داشت این انتخاب از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که اولین انتخاب دانشآموز برای تعیین مسیر تحصیلی او در آینده خواهد بود.
در این رابطه زهرا خانی دبیر اقتصاد دبیرستان ادب آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا اظهار کرد:« از سال ۷۶ تدریس درس اقتصاد را شروع کردم و تا امروز ادامه دارد و باور من این است که اقتصاد مانند سایر علوم به بشریت کمک خواهد کرد با توجه به اینکه در اطراف خود با منابع محدود روبرو هستیم، بهترین انتخاب را مدیریت کنیم.»
وی در رابطه با توجه به علم اقتصاد برای همگان در جامعه بیان کرد:« آشنایی با علم اقتصاد برای همه مردم یک ضرورت است، از سوی دیگر اگر وزیر اقتصاد در دولتها کاردان کاربلد و دارای تجربه باشد میتواند کشور را در زمینه مسائل اقتصادی پیش ببرد و مشکلات اقتصادی جامعه را حل کند.»
خانی در رابطه با علاقه دانشآموزان رشته علوم انسانی به درس اقتصاد افزود: «این علاقه و انگیزه دانشآموزان قبل و بعد از دوران کرونا و بازگشایی مجدد واحدهای آموزشی تفاوتی نکرده است و در مجموع دانشآموزانی که رشته علوم انسانی را برای ادامه تحصیل انتخاب میکنند، این دیدگاه را دارند که رشته علوم انسانی ریاضی و تمرینات محاسباتی ندارند، اما در سال دهم با کتاب اقتصادی روبرو میشوند که مطالب مهم در آن گنجانده شده است.»
دبیر اقتصاد دبیرستان ادب آموزش و پرورش اسلامشهر با اشاره به کتب درس اقتصاد تأکید کرد: «از سالهای قبل دو کتاب در زمینه درس اقتصاد داشتیم و دانشآموزان راحت بودند و به راحتی مطالب را یاد میگرفتند، اما همانطور که گفتم کتاب جدید بسیار مطالب سنگینی دارد و ضرورت دارد کارشناسان امر تعلیم و تربیت به گونهای کتاب را تعریف کنند که مورد علاقه دانشآموزان باشد.»
وی در رابطه با با آموزش درس اقتصاد در دوران کرونا و زمان فعلی بازگشایی مدارس اظهار کرد:«آموزش مجازی طبیعتا اثرات کمتری در رابطه با تدریس حضوری دارد، زیرا در آموزش مجازی مشکل در تفهیم مسائل بود و در کلاس درس و در آموزش حضوری تبادل نظر بهتر انجام خواهد شد.»
خانی با اشاره به ضرورت توجه دقیق دانشآموزان و خانوادهها جهت انتخاب رشته آگاهانه و نقش این انتخاب در آینده آنها خاطرنشان کرد:«دانشآموزان میبایست با دید باز رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و صرفاً هدف خود را طوری تنظیم نکنند که از درس ریاضی جدا شوند به رشته علوم انسانی وارد شوند؛ سعی کنیم این باور غلط را از جامعه جدا کنیم؛ اگر ما به مهندس و پزشک در جامعه نیاز داریم، نیازمند افرادی هستیم که جامعه شناس یا آشنا به جغرافیای کشور خود باشند و بهتر است دیدگاه خود را در ارتباط با رشته علوم انسانی عوض کنیم.»
دانشآموز خبرنگار: آتنا نیک خواه
ارسال دیدگاه