اسماعیل بحری‌زاده:

سازمان دانش‌آموزی یکی از قرارگاه‌های مهم و موثر فرهنگی و تربیتی است

تهران (پانا) - قائم مقام سابق سازمان دانش‌آموزی کشور این سازمان را یکی از قرارگاه‌های مهم و موثر فرهنگی و تربیتی دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۰۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی یکی از قرارگاه‌های مهم و موثر فرهنگی و تربیتی است

اسماعیل بحری زاده در جلسه معارفه قائم مقام جدید سازمان دانش آموزی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک پیشاپیش میلاد با سعادت کریم آل عبا امام حسن مجتبی (ع)، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در دوره مدیریت قریب به 2 سال و 3 ماهه خود در سمت قائم مقامی این سازمان ارایه کرد.

وی با اشاره به شرایط سخت دوره مدیریتی خود، وقوع و شیوع غافلگیرانه بیماری کرونا و محدودیت های ناشی از آن را بزرگترین معضل و مانع در برابر فعالیت های تربیتی و تشکیلاتی یاد کرد و افزود: با وجود همه مشکلات و علیرغم عدم برخورداری از تجربه قبلی برای مواجهه با زیست بوم جدید و فراهم نبودن زیرساخت های لازم، با تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر همکاران و مشارکت بی نطیر دانش آموزان، سازمان دانش آموزی دوران درخشانی را در دو سال گذشته پشت سر گذاشت.

بحری زاده اضافه کرد: بطوری که به سرعت اکثریت قریب به اتفاق برنامه ها و فعالیت های سازمان متناسب با شرایط جدید باز طراحی و در قالب بسته تحولی «هر دانش آموز یک نقش اجتماعی» در بستر ترکیبی مناسبی از فضای مجازی و حقیقی به اجرا در آمد و با توجه به کاهش هزینه ها و افزایش ضریب نفوذ فعالیت ها با استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه شاد، برنامه های تحولی موفقیت آمیزی در سه حوزه پیشتازان، پانا و مجلس به اجرا در آمد و بر اساس ارزیابی های وزارت متبوع بسته تحولی سازمان از منظر موفقیت در اجرا در بین 25 بسته تحولی ابلاغی وزارت آموزش و پرورش جزو برترین ها ارزیابی شد.

وی جذب، سازماندهی، آموزش و تربیت بیش از 60 هزار خبرنگار دانش آموز توسط خبرگزاری پانا، توسعه مجلس دانش آموزی از یک مجلس دانش آموزی با ۱۵۰ نماینده به بیش از ۱۵۰۰ مجلس به تفکیک جنسیت در مراکز استانها و تمامی مناطق، نواحی و شهرستانهای کشور و فراهم نمودن زمینه مشارکت و فعالیت بیش از ۳۶ هزار نماینده مجلس به نمایندگی از شوراهای دانش آموزی مدارس را از جمله ثمرات اجرای موفق بسته تحولی سازمان یاد کرده و اضافه کرد: علاوه بر این ها، بازمهندسی اصول و فرآیندهای اجرایی تشکیلات دانش آموزی پیشتازان با حفظ شاکله تشکیلاتی آن به روز رسانی، اصلاح و جایگزین کردن علائم، نمادها و نشان های قبلی با علائم، نمادها و نشان های جدید مبتنی بر سند تحول، بیانیه گام دوم انقلاب و اساسنامه سازمان و همسوسازی آنها با اسناد مذکور و سیاست های تحولی ابلاغی مقام معظم رهبری، مأموریت محوری، برنامه محوری، اصالت دادن بر نقش پذیری و نقش آفرینی دانش آموزان، تغییر نقش مربیان از درگیری و نقش پذیری مستقیم به راهبری تربیتی و تشکیلاتی، اهمیت دادن بر نظارت، ارزیابی، پایش و واپایش برنامه های سازمان را از جمله اقدامات و رویکردهای مهم و موفق دوره مدیریت خود نام برد.

وی افزود: برای بازمهندسی فعالیت های پیشتازان بیش از 84 جلسه و قریب به ۱۷۰۰ نفر ساعت وقت صرف شد و از نظرات بیش از 300 نفر از افراد صاحب نطر در ستاد، استانها و نقاط مختلف کشور استفاده شد.

وی اضافه کرد: در نظر داشتیم در راستای اجرایی سازی نسخه تحولی پیشتازان دوره آموزش و توانمند سازی مربیان و مدرسان کشوری تشکیلات پیشتازان را در فصل بهار برگزار کنیم تا مقدمات برگزاری اردوهای تابستانی استانی و ملی پیشتازان فراهم شود.

وی به اعضای شورای برنامه ریزی و قائم مقام جدید سازمان پیشنهاد کرد تا در صورت صلاحدید این موارد را در اولویت های برنامه های سال ۱۴۰۱ سازمان قرار دهند.

بحری زاده احداث سالن جلسات دانش آموزی شهید حاج قاسم سلیمانی، احداث استودیو تولید محتوا و راه اندازی مرکز پژوهش و آموزش تخصصی پیشتازان را از دیگر اقدامات این دوره ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با فروکش کردن شیوع بیماری کرونا و حضوری شدن مدارس این مرکز نیز فعالیت های خود را از سر بگیرد.

وی گفت: لازم است در این لحظه از دوستان و همراهان خوبم تشکر کنم که با احساس مسئولیت مثال زدنی و از روی اعتقاد و باوری عمیق در سخت ترین شرایط و محدودیت های مختلف، کارهای بسیار فشرده، سنگین و عظیمی را به انجام رساندند و اذعان می کنم که هرگز نمی توانم آن گونه که شایسته آنهاست از زحمات و خدمات آنها تشکر کنم. لذا در این ایام و لحظات نورانی ماه مبارک رمضان عاجزانه از درگاه خداوند منان در خواست می کنم که اجر و پاداش این عزیزان را به بهترین وجه در دنیا و آخرت به آنان عطا فرماید. و از جمله این همکاران و همراهان موارد زیر را مورد اشاره قرار داد:

برادر عزیز، بسیجی ولایت مدار، رزمنده و جانباز دروان درخشان دفاع مقدس جناب آقای دکتر کاظمی که در کسوت ریاست سازمان و سرپرست وزارت متبوع با مدیریت اسلامی و جهادی خود حمایت و پشتیبانی قاطعی از برنامه ها و فعالیت های سازمان به عمل آوردند و بخش مهمی از توفیقات سازمان مرهون حمایت و هدایت های ایشان است. اعضای محترم کمیته بازمهندسی(آقایان دهقانی، یزدان پناه، شاکری) و اعضای محترم شورای معاونین، مدیران محترم کل و معاونین محترم پرورشی و فرهنگی و اعضای شورای برنامه ریزی سازمان در مرکز و استانهای در سراسر کشور، مدیران، کارشناسان و کارشناسان مسئولان سازمان در مرکز، استانها، شهرستانها، مناطق و نواحی، اعضای محترم هیأت امنای سازمان، مدیران محترم تشکل های دانش آموزی، بطور ویژه از تمامی دانش آموزان، مربیان، مدرسان، پیش کسوتان، اعضای مجامع و مجالس دانش آموزی و اعضای باشگاه خبرنگاران دانش آموز (پانا) که در حوزه های مختلف سازمان در فعالیت های و پویش های مختلفی از قبیل پویش رای اولی ها، مانور فرزندان روح الله، یاوران انقلاب، مهدی یاوران و ... خوش درخشیدند و افتخار آفریدند و نیز تمامی همکاران و همراهان برون سازمانی که با ما همراهی کرده و مورد حمایت و هدایت قرار دادند تا این ظرفیت عظیم تبدیل به یک قرارگاه مهم و موثر فرهنگی و تربیتی برای نظام مقدس اسلامی شود. همچنین از همه این عزیزان بابت تمامی قصور و تقصیراتم حلالیت می طلبم.

وی در پایان سخنان خود گفت: از دکتر باقرزاده سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی و رئیس سازمان دانش آموزی تشکر می کنم که بار این مسئولیت سنگین را از دوش بنده برداشتند. وی افزود: در این مدت کوتاه همراهی از نزدیک شاهد دغدغه مندی، وقت گذاری و تلاش شبانه روزی ایشان بودم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان در مسئولیت خطیری که برعهده گرفته اند آرزوی توفیق و سربلندی دارم. همچنین برای قائم مقام جدید سازمان دانش آموزی، جناب آقای عبادتی آرزوی موفقیت و سربلندی می کنم و از همه خصوصاً اعضا و مربیان سازمان تقاضا می کنم که بیش از پیش در راستای پیشیرد اهداف و برنامه های تربیتی و تشکیلاتی سازمان با ایشان همکاری نمایند. بدیهی است که هر موقعی که ایشان نیاز بدانند، بنده هم با تمام توان کمک و همکاری خواهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار