سرگروه کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش رودهن:

فعالیت‌های پرورشی در مدارس، خاستگاه خلاقیت، تنوع و مشارکت است

رودهن (پانا) - سرگروه کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش رودهن، فعالیت‌های پرورشی را خاستگاه خلاقیت، شادی، انگیزه و مشارکت در مدرسه و بین دانش‌آموزان دانست که باید در فرصت باقیمانده از سال تحصیلی و بعد از بازگشایی مدارس محقق شود و نادیده گرفته نشود.

کد مطلب: ۱۲۷۰۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های پرورشی در مدارس، خاستگاه خلاقیت، تنوع و مشارکت است

سکینه آقایاری سرگروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش رودهن بعد از بازدید از فعالیت‌های پرورشی و روند کاری مربیان تربیتی در مدرسه متوسطه آزاده، مدرسه ابتدایی ایمان و مدرسه متوسطه تربیت، در گفت و گو با پانا پیرامون ارزیابی عملکرد فعالیت های پرورشی بعد از بازگشایی مدارس گفت: «تعطیلی طولانی مدت مدارس و آموزش مجازی عرصه انجام بسیاری از فعالیت های پرورشی مدارس را تنگ و با محدودیت رو به رو کرده بود، اصل و اساس فعالیت‌ها و مراسم های پرورشی این است که در بطن مدرسه و با مشارکت دانش‌آموزان برگزار شود تا بتوانند تاثیر تربیتی خود را به صورت کامل و جامع بگذارند.»

وی افزود: «با بازگشایی مدارس، روح نشاط و شادی به مدارس دمیده شد، صدای بچه‌ها در گوشه و کنار مدرسه به جریان افتاد، علاوه بر جریان افتادن روال عادی و طبیعی برنامه‌های آموزشی مسلما اجرای مراسم‌ها و اقدامات پرورشی هم باید از حالت رکود و رخوت مجازی خارج و به مسیر اصلی خود در پیشبرد اهداف مذهبی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی در بین دانش‌آموزان برگردد.»

آقایاری بیان کرد: «با وجود این‌که فعالیت‌های پرورشی در دوران مجازی هم رنگ و لعاب خاص خودش را گرفت و به عبارتی متنوع‌ترین عرصه تعلیم و تربیت را با نوآوری‌ها و طرح‌های جدید در آن دوران از خود بروز داد به شکلی که با وجود عدم حضور دانش‌آموزان، هیچ‌گونه مناسبت ملی و مذهبی نادیده انگاشته نشد و کامل در قالب مجازی و تولید محتوا‌های هنری و آموزشی به وسیله دانش‌آموزان و مربیان ارائه شد تا علاوه بر حفظ روحیه فعالیت‌های پرورشی، پویا بودن خود را در نظام آموزش و پرورش به نمایش بگذارد، دانش‌آموزان بسیاری در مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی با همین شیوه مجازی و با موضوعات مختلف بسیار خوش درخشیدند که جای بسیار خوشحالی و افتخار برای واحد پرورشی منطقه، استان و حتی کشور را دارد.»

وی تصریح کرد:«با وجود همه اینها هیچ چیز جای حضور دانش‌آموزان و انجام مراسم‌ها و فعالیت‌های پرورشی را با شور و نشاط دانش‌آموزان و حضور همه آنها نمی‌گیرد، به این شکل تمام فعالیت‌ها برای دانش‌آموزان تبدیل به خاطره می‌شوند و بسیار بهتر ابعاد تربیتی و آموزشی آن مراسم یا فعالیت را یاد می‌گیرند.»

سرگروه کیفیت‌بخشی در خصوص روند بازدید مدارس اظهار کرد:«خوشبختانه مربیان و معاونین پرورشی آموزش و پرورش رودهن و مستقر در مدارس در مقاطع مختلف، به سرعت فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در همین فاصله کم شاهد حضور پررنگ و فعال آنها در بسیاری از برنامه ها و اجرای برنامه‌های متنوع در مدارس و بین دانش‌آموزان بوده‌ایم تا همه فرایندهای تعلیم و تربیت در کانون مدرسه و با حضور دانش‌آموزان، انجام و رسیدن به اهداف میسر شود.»

آقایاری خاطرنشان کرد:«بازدید‌های گروه کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی در آموزش و پرورش رودهن همچنان به روال و مستمر تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد یافت تا در همین فرصت باقیمانده از سال تحصیلی، کیفیت اجرای فعالیت‌ها در بالاترین سطح ممکن خود به مراحل اجرایی دربیاید و رضایت‌مندی دانش‌آموزان هم جلب شود.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار