جمعی از معلمین دبیرستان طاها قرچک:
ایجاد انگیزه از بهترین راهکارهای تقویت خلاقیت به شمار میرود
قرچک (پانا) - معلمین دبیرستان طاها قرچک، پیشنهاد خود را در راستای تقویت خلاقیت و نوآوری در دانشآموزان، داشتن باور بر تواناییهای فردی و ایجاد انگیزه عنوان کردند.
زهرا تارتار، مدیر آموزشگاه طاها در گفتوگو با پانا اظهار کرد:«در دهههای اخیر یکی از معضلاتی که در مدارس وجود داشته است، وابستگی به حفظیات و کارکردن تکنیکی و نمره گرایی در دانشآموزان است؛ میل به تقلب نیز عملی بسیار جبران ناپذیر است که علاقه به درس خواندن را در علم آموز کم میکند.»
تارتار اعتیاد به تلفن همراه را عامل اصلی این بحران دانست و عنوان کرد: «تلفن همراه باید درست و به جا استفاده شود، علمآموزان ما به اندازهای دچار اعتیاد به تلفن همراه شده اند، که از اهداف و خلاقیت خویش غافل شدهاند.»
فاطمه برات، دبیر علوم تجربی این آموزشگاه در گفت و گو با پانا در رابطه با تقویت خلاقیت و نوآوری دانش آموزان گفت:«اگر بخواهیم خلاقیت را در دانش آموزان تقویت کنیم، باید نخست واژه خلاقیت را ترجمه کنیم؛ کلمه خلاقیت به معنای خلق یک اثر است.»
وی به اهمیت فراگیری درس علوم تجربی اشاره کرد و گفت: «برای یادگیری بهتر این درس میتوان با ایده های نو، شیوه تدریس را جایگزین کرد و نتیجه پرتاثیر آن را مشاهده کرد.»
همچنین حمایل بیرامی، دبیر فرهنگ و هنر، در خصوص اهمیت ایجاد انگیزه، گفت: «مهمترین عامل ایجاد انگیزه بین دانشآموزان، استفاده از بهترین ایده از سمت آنان است. برای رسیدن به این هدف، دانشآموزان باید از اطلاعات کافی برخوردار باشند، اگر اطلاعات جدیدی نداشته باشند ذهن آنها قدرت تداعی کارهای علمی و فرهنگی را نخواهد داشت.»
رباب جمالی، مشاور آموزشگاه عنوان کرد: «اگر بخواهیم خلاقیت و نوآوری را در دانش آموزان افزایش دهیم باید به آنها فرصت دهیم خودشان را کشف کنند؛ تمام موجودات زنده، به خصوص انسان، ویژگی منحصر به فردی دارند که کشف نشده است و زمانی که همه در تلاشند مانند هم شوند، خلاقیت از بین می رود و آثاری از آن باقی نخواهد ماند.»
دانشآموز خبرنگار: نازنین زهرا شکری
ارسال دیدگاه