سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

عهد و پیمان ما در آموزش و پرورش رسالت تربیتی است

رودهن (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مراسم افتتاحیه کانون فرهنگی تربیتی شهید‌سلیمانی رودهن، عهد و پیمان در آموزش و پرورش را، تداوم رسالت تربیتی برشمرد که تحقق اهداف مستلزم تعهد به این رسالت است.

کد مطلب: ۱۲۷۱۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
عهد و پیمان ما در آموزش و پرورش رسالت تربیتی است

مسعود بهرامی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در مراسم افتتاحیه کانون فرهنگی، تربیتی شهید سلیمانی در رودهن ضمن سلام و تبریک ایام ماه مبارک رمضان و ولادت امام‌حسن مجتبی (ع)بیان کرد: از زمانی که عهده‌دار این مسئولیت در شهرستان‌های استان تهران شدم با کلیه همکاران در اداره کل و مناطق قرار و عهد کاری گذاشته‌ایم که کلیه فعالیت‌ها، تلاش‌ها و انرژی‌گذاشتن‌ها بر مبنای تربیت، بنیان‌گذاری شود.

وی افزود: در هر حوزه‌ای در آموزش و پرورش اگر قرار باشد اتفاق و تحولی ایجاد شود یا دانش‌آموز نخبه‌ و فعالی در زمینه‌های مختلف شغلی در آینده داشته باشیم، بی‌شک این امر محقق نخواهد شد جز این‌که ما رسالت تربیتی خود در زمان و مکان مقتضی خودش انجام دهیم و نگاهی متعهدانه و مسئول به آن داشته باشیم که مسلما این تعهد و مسئولیت وقتی ایجاد خواهد شد که ما در هر سمت و جایگاهی در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت، باور و اعتقاد قلبی به این رسالت داشته‌ باشیم.

بهرامی گفت: حضور و مشارکت ارکان شهر در تحقق و دستیابی به رسالت تربیتی آموزش و پرورش نقش بسزا و مهمی دارد، مسئولین و دست‌اندرکاران اداره شهر، مسلما اگر عنصر مشارکت و همکاری را با آموزش و پرورش قطع و از بین ببرند، نتیجه و ماحصل این عدم مشارکت اتفاقی خواهد بود که خوشایند هیج نهادی در آن شهر نخواهد بود و چه بسا مطلوب نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نخواهد بود که این دقیقا آسیب و خلق بحران محسوب می‌شود، بنابراین من نیز به نوبه خود از تمام ارکان شهری در رودهن تقاضای همکاری دارم و آنان را به این مشارکت دعوت می‌کنم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: دو مساله‌ای که درباره مکان این کانون مورد بحث و بررسی بود، یکی موضوع تثبیت مالکیت آن برای آموزش و پرورش منطقه بود که از طریق جلسات و مشاوران حقوقی اداره کل حل شد و خاستگاه این ملک که از قدیم آموزشی و مدرسه بوده‌است حفظ شد و به طور کامل در اختیار و مالکیت آموزش و پرورش درآمد، این ملک به عبارتی جزو هویت آموزشی، فرهنگی شهر رودهن محسوب می‌شد. مساله‌دوم، بهره‌برداری و کاربری این مکان و فضا بود که طی جلسات مکرر، کانون‌فرهنگی تربیتی، پژوهش‌سرا و حتی مدرسه و چند پیشنهاد دیگر مورد بررسی قرار گرفت و در آخرین جلسه اختصاص آن به ایجاد کانون کاملا مصوب شد.

وی اظهار کرد: کانون فرهنگی، تربیتی رودهن به نام حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده است. در تاریخ کشور ما هرچه عقب‌تر برویم شهدا و حماسه سازی‌های آنان بیشتر جلوه‌گر و نمایان می‌شود، خطابم به شما دانش‌آموزان است که اگر می‌خواهید اتفاق خوبی برای مملکت رقم بزنید باید الگو انتخاب کنید و وقتی الگو انتخاب می‌کنید، انتظارتان را از خودتان بالا ببرید نهایت و سقف آن الگو پایین‌ترین سطح انتظار شما از خودتان باشد شما باید حتی از حاج‌قاسم‌ها، شهید حججی‌ها هم‌جلو بزنید و کشور را به بهترین شکل ممکن در قله‌های رفیع موفقیت و سربلندی بسازید و در آینده اداره کنید.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار