علی جوادی*

با کنار هم بودن غیر ممکن وجود ندارد

سال جدید مبارک. آرزو می‌کنم سال 1401 همان سالی باشد که انتظارش را می‌کشید. اجازه بدهید بدون مقدمه‌چینی، روایتی خلاصه از تعطیلات امسال عرض کنم:

کد مطلب: ۱۲۶۷۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد

1- تعطیلات امسال با اضطراب فراوان اهالی فوتبال در مورد سلامت چشمان کریم انصاری‌فرد شروع شد. نمی‌دانم این چه رسم نادرستی است که به جای رسوم درست و زیبای ایرانی جایگزین کرده‌ایم؟ کاش این اتفاق ترسناک، همه ما را بیدار کند.
2- تیم ملی به کره جنوبی باخت. این شکست باید همه ما را ناراحت می‌کرد؛ اما شگفت انگیز بود که بعضی افراد از این شکست ملی شاد بودند و نمی‌توانستند این شادی را پنهان کنند. چه شده و چه بر سرمان آمده که برخی‌ها به‌دلیل قطع منافع فردی‌شان، به جان مصالح و منافع ملی می‌افتند؟
3- تیم ملی، لبنان را شکست داد و به دلیل شکست کره دوباره به صدر جدول رفت؛ اما اتفاقات زشتی در آن بازی افتاد که کام همه مردم ایران را تلخ کرد. همه می‌دانستند بسترهای برگزاری این بازی در شهر مشهد فراهم نیست؛ اما چه شد که بازی آنجا برگزار شد و چرا تصمیم گرفتند بازی را در حضور تماشاگران برگزار کنند؟ هیأت رئیسه باید به این پرسش‌ها پاسخ دهد. البته اعضای هیأت رئیسه باید پیش‌تر به این پرسش پاسخ دهند که چرا نتوانستند اتحاد خود را تنها 5 ماه (فاصله میان عزل موقت عزیزی خادم و برگزاری مجمع) حفظ کنند. ایرادها و خطاهای رئیس پیشین فدراسیون فوتبال بر همه آشکار بود و همه دانستند این مدیر نمی‌تواند فوتبال ما را هدایت کند؛ اما اعضای هیأت رئیسه نباید به گونه‌ای رفتار کنند که در مورد تصمیم آنها برای عزل رئیس پر از ایراد فدراسیون تردید کنیم.
4- قرعه‌کشی جام جهانی برگزار شد. رسانه‌های دنیا به شانس تیم‌شان برای صعود پرداختند و ما ذهن‌مان را روی طنزهای قوی متمرکز کردیم. 231 روز تا اولین بازی تیم ملی در جام جهانی قطر مقابل انگلیس باقی مانده و هنوز نمی‌دانیم اسکوچیچ در جام جهانی سرمربی ما هست یا خیر. اینها برای همه فوتبالدوستان ایرانی نگران‌کننده است.
5- تقویم فیفا پیش روی ماست. در سه مقطع فرصت 7 بازی داریم. فیفا در اولین مقطع بین روزهای 9 تا 24 خرداد فرصت 4 بازی فراهم کرده است.
در دومین مقطع فرصت دو بازی بین روزهای 28 شهریور تا 5 مهر را داریم و آخرین فرصت بازی هم یک هفته مانده به جام جهانی است.
فدراسیون فوتبال برای این فرصت طلایی برنامه‌ای دارد؟ نام حریفان تدارکاتی ما (که فوتبالشان به تیم‌های همگروه ما نزدیک باشد)، مشخص شده است؟ این 7 ماه و چند روز با سرعتی باورنکردنی سپری می‌شود. کاش این فرصت را غنیمت بشمریم.
6- مدت‌هاست رودرروی هم قرار گرفته‌ایم و از ناکامی هم خوشحال می‌شویم. دیگر آن آدم‌های سابق نیستیم که جانمان برای هم در برود. همین چند ماه را برای پرچم ایران زندگی کنیم و فقط آن را ببینیم. در گروهی سخت قرار گرفته‌ایم و ضرورت دارد کنار هم باشیم. تاریخ ثابت کرده اگر ایرانیان کنار هم قرار بگیرند کارهای بزرگ، ممکن می‌شوند و این بار هم می‌توانیم به شرط آنکه کنار هم باشیم.

*روزنامه‌نگار

منبع: ایران ورزشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار