چگونه سبک زندگی فعالی داشته باشیم؟

تهران (پانا) - شما باید برای بهره‌وری سبک زندگی خود ارزش قائل باشید و تا حد امکان سعی کنید با استفاده از بهترین توانایی‌های خود، بزرگترین تفاوت‌ها را رقم بزنید.

کد مطلب: ۱۲۶۷۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
چگونه سبک زندگی فعالی داشته باشیم؟

مارتی نمکو روانشناس می‌گوید: شما باید روی نقاط قوت خود تمرکز کرده و نقاط ضعف خود را فراموش کنید. اگر توانایی‌های خود را بشناسید، انگیزه بیشتری برای فعالیت و فکر کردن خواهید داشت، زیرا اعتماد به نفس شما تقویت خواهد شد.

به گفته این روانشناس، شما باید برنامه روزانه شخصی و حتی برنامه‌ای منسجم برای تغذیه و خواب خود داشته باشید تا به یک نظمی دست پیدا کنید که خود به خود شما را به فعالیت بیشتر و منظم‌تر تشویق می‌کند.

او گفت: حتما در طول روز استراحت کوتاهی داشته باشید، اما هیچ وقت خود را درگیر استراحت‌های طولانی مانند تماشا کردن تلویزیون یا چک کردن تلفن همراه نکنید، زیرا وقت گیر هستند و حواس شما را از هدف و یا کار اصلی خود پرت می‌کنند.

این روانشناس گفت: کار کردن متعادل و شناسایی و به کارگیری توانایی‌های خود باعث می‌شود که شما احساس شایستگی داشته باشید و در نتیجه به خود ایمان پیدا کنید و سعی کنید که با مشکلات مواجه شوید و این موضوع می‌تواند موجب احساس رضایت و شادکامی در زندگی شود.

به گفته نمکو مهم‌ترین اصل در سبک زندگی فعال داشتن برنامه ریزی و عادت‌های روزانه شخصی و مشخص است که به مرور شما را به سمت فعالیت مفیدتر هدایت خواهند کرد. اما این موضوع می‌تواند زمانبر باشد پس حتما باید شکیبا باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار