نیکوکاری باید به سبک زندگی تبدیل شود

تهران(پانا) - مدیر آموزش و پروش منطقه١۶ مهربانی کردن، خیرخواه بودن و دستگیری از نیازمندان را عادات ارزشمندی دانست که باید در افراد نهادینه و به سبک زندگی تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۲۶۱۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نیکوکاری باید به سبک زندگی تبدیل شود

جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه» در مدرسه شاهد جعفر شهیدی منطقه ١۶؛ دارالشهدای دانش آموزی شهر تهران برگزار شد.
مصطفی پالیزدار؛ مدیر آموزش و پروش منطقه ضمن گرامی داشت اعیاد ماه شعبان و تبریک روز پاسدار و جانباز گفت: در تقویم کشور مناسبت هایی هست که روز یا هفته ای برای گرامی داشت آن تعیین شده اما باید توجه داشت این روزها تنها یک نماد است و مفهوم روز نیکوکاری این نیست که باید تنها در این روز به موضوع نیکوکاری فکر کنیم. کمک کردن و گره گشایی امر ارزشمندی است که باید در همه ایام زندگی و نه فقط ١۴ اسفند به آن فکر و عمل کرد.
وی با تاکید بر اینکه روز نیکوکاری روز مهربانی کردن است افزود: باید مهربانی کردن، خیرخواه بودن و دستگیری از نیازمندان را به عنوان یک سبک بپذیریم همان سبکی که سنت معصومین است. باید تلاش کنیم تا سبک زندگی مهربانانه که مجموعه ای از عادت‌ها و سنت های است که به امور خیر منتهی می شود؛ شیوه زندگی ما باشد.

پالیزدار ادامه داد: هرچه زودتر این عادت ها را در خود نهادینه و درونی کنیم فرصت نیک اندیشی زودتر نصیبمان می شود که نقش موثری در زندگی دیگران دارد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ١۶ در پایان ابراز امیدواری کرد تا خیراندیشی در ذهن و عمل دانش آموزان نهادینه شود تا از هر فرصتی برای انجام کار خیر استفاده کنند.

در ادامه عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران منطقه ١۶ را که دارالشهدای دانش آموزی است از مناطق پیشگام در کار خیر دانست و گفت: جشن عاطفه ها در مهر ماه و جشن نیکوکاری در اسفند ماه ابتکار بسیار ارزنده ای است که امیدواریم با فرهنگ سازی؛ هرچه بیشتر در میان دانش آموزان نهادینه شود.
باستانی افزود: در سال های گذشته، مبالغ قابل توجهی در شهر تهران جمع آوری و صرف دانش آموزان نیازمند شد، امیدواریم در این جشن نیکوکاری نیز کمک رسانی ها تداوم داشته باشد و شاهد نوروزی شاد برای همه دانش آموزان باشیم.
حسینی؛ مدیر دبستان شاهد شهیدی با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر مهارت افزایی در دانش آموزان گفت: در منطقه ١۶ به مهارت آموزی دانش آموزان توجه ویژه شده که نتایج آن را در باشگاه مهارت منطقه شاهد هستیم.
گفتنی است؛ در ادامه این مراسم دانش آموزان منطقه به اجرای برنامه های متنوعی پرداختند و از آثار باشگاه مهارت بازدید به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار