مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تشریح کرد:

اعلام جزئیات بازگشایی مدارس استان بوشهر از 14 فروردین

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، آموزش از 14 فروردین به‌صورت حضوری در مدارس اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۷۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات بازگشایی مدارس استان بوشهر از 14 فروردین

علی موحدی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا از ۱۴ فروردین سال جاری پس از یک دوره ۲ ساله آموزش در مدارس استان فقط به شیوه حضوری انجام می‌شود.

موحدی با اشاره به نظرسنجی انجام شده در سطح ملی و تمایل ۷۷ درصد از اولیا برای بازگشت به آموزش حضوری گفت: در همین ارتباط با فضاسازی مناسب و تامین امکانات لازم بهداشتی ۱۰هزار و ۳۷۰ کلاس درس شامل هشت هزار و ۱۷۰ کلاس درس دولتی و ۲هزار و ۲۰۰ کلاس درس غیر دولتی از ۱۴ فروردین ماه آمادگی حضور دانش آموزان استان بوشهر را دارند.

موحدی خاطرنشان کرد: در این راستا ۱۴۰ مراقب سلامت، ۱۵ هزار و یکصد عوامل آموزشی، ۷۵۰ مربی پرورشی و مشاور زمینه بازگشت به آموزش حضوری مدارس در استان بوشهر را فراهم کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲ میلیارد تومان سرانه بهداشتی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای مدارس استان بوشهر تزریق شده و قرار است سرانه دیگری نیز از محل اعتبارات استانی برای تامین لوازم بهداشتی مدارس تزریق شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر بخشی از سرانه‌های بهداشتی مدرسه‌ها تامین شده اما با توجه به بالا بودن هزینه‌های بهداشتی مدرسه‌ها انتظار می‌رود در کنار کمک استان خیران نیز در این خصوص آموزش و پرورش را همراهی کنند.

موحدی اظهار کرد: اگر دانش آموزی زمینه بیماری، ابتلا به کرونا و یا شرایط جسمی او به گونه‌ای باشد که امکان حضور در کلاس درس را نداشته باشد در صورت داشتن گواهی پزشکی غیبت او موجه و می‌تواند از طریق شبکه شاد و دادن بارکد کتاب‌های درسی آموزش‌ها را پی‌گیری کند.

وی تاکید کرد: با توجه به حضوری شدن کلاس‌های درس از این پس هیچ آموزشی در فضای مجازی ارائه نخواهد شد و از ظرفیت شبکه شاد برای تکمیل فوق برنامه آموزشی و پرورشی استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پوشیدن لباس فرم برای دانش آموزان الزامی نیست.

وی تاکید کرد: در صورتیکه دانش آموزان لباس یکدست نداشته باشند باید از لباس رسمی و متناسب با شان دانش آموز و مدرسه استفاده کنند.

وی تاکید کرد: از 14 فروردین با حضور دانش آموزان در مدارس و بهره‌مند شدن از آموزش حضوری در کلاس‌ها استفاده از ماسک ضروری است. در ضمن باید کلاس‌ها از سیستم تهویه مناسب برخوردار باشند.

موحدی گفت: همانطور که معلمان در دوره کرونا با ایثار و از خودگذشتگی و با استفاده از وسایل شخصی خود، اجازه تعطیلی فرایند آموزشی را ندادند، اکنون نیز با همان روحیه، چراغ آموزش‌های حضوری را روشن نگه دارند.

موحدی تصریح کرد: معلمان که در همه عرصه‌های نظام پیشرو بوده‌اند، با توجه به نقش الگوسازی خود، در واکسیناسیون نیز پیشگام و پیشرو بوده‌اند و بیش از ۹۹ درصد فرهنگیان استان هر دو نوبت و ۸۵ درصد دانش آموزان این استان نیز نوبت اول و ۷۵ درصد نوبت دوم را تزریق کرده‌اند.

موحدی گفت: در راستای پاسداشت نام و یاد شهدای والامقام در اردیبهشت ماه سال جاری اولین کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان برای کسب موفقیت در کنکور سراسری، شورای راهبری کنکور تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار