آغاز آموزش حضوری در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر

بوشهر (پانا) - با حضور رئیس و جمعی از مسئولان و دانشجومعلمان، پس از 2 سال و یک ماه، آموزش حضوری در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از سر گرفته شد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
آغاز آموزش حضوری در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این آئین ضمن خوشامدگویی به دانشجو‌معلمان و تبریک سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با افتخار بسیار خرسندیم که آموزش در پردیس‌های دانشگاه ما پس از دو سال و اندی به دلیل بحران کرونا حضوری شده است.


رضا درویشی گفت: این آئین بسیار برای ما ارزشمند است و در این مدت، بحران کرونا جامعه جهانی را تحت‌الشعاع قرار داد و آسیب‌های زیادی در حوزه‌های مختلف به ویژه آموزش ایجاد کرد.

درویشی بیان کرد: حوزه آموزش در برخی کشورها آسیب کمتری دید و از آنجایی که در مواردی آموزش مجازی در کشور ما زیرساخت‌هایش کامل نبود، اما وزارتخانه‌ها و موسسات مرتبط با حوزه آموزش عالی کشور تلاش مضاعف کردند که در این زمینه خسارات کمتری را داشته باشیم. هر چند تمرکز بر آموزش مجازی بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه راهبردی فرهنگیان، دانشگاهی خاص، معلم‌پرور، استاد‌پرور و دانشگاه‌پرور است و به همین دلیل نیز باید قوی‌ترین‌ها معلمان خروجی دانشگاه ما باشند.

درویشی ادامه داد: قویترین معلم‌ها اگر در ابعاد آموزشی، اعتقادی خروجی این دانشگاه باشند پس از ورود به عرصه تعلیم و تربیت می‌توانند بهترین دانش‌آموزان را تعلیم و تربیت کنند و امروز به طور رسمی آموزش در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر حضوری شده است و ما و مجموعه دانشگاه به طور ویژه در کنار شما هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: دانشگاه بیش از دو سال تعطیل بوده و آسیب‌های روحی متوجه برخی از دانشجویان شده و تا رسیدن به روال عادی در امورات مختلف زمان نیاز است و تلاش می‌کنیم که بهترین‌ها در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و رفاهی برای شما محقق شود.

درویشی خاطرنشان کرد: برنامه و تلاش ما این است که در حوزه رفاهی بهترین‌ها را برای شما دانشجو معلمان در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر داشته باشیم و تلاش ما در سطوح استانی و سازمانی بر این است.

وی در ادامه گفت: در این مسیر تا جایی که امکان دارد و در تلاش ماست کوتاهی نمی‌کنیم و در سطوح مختلف استانی و ملی پیگیر امورات دانشگاه هستیم و از انتقادات سازنده و راهگشای دانشجویان استقبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تصریح کرد: «در کنار تداوم فعالیت‌های آموزشی، فعالیت‌های فرهنگی، پژوهشی، دانشجومعلمان بسیار برای ما مهم است و در تلاشیم که زیرساخت‌های دیگری را نیز فراهم کنیم؛ چرا که هر چه زیرساخت‌ها بیشتر فراهم باشد کار آموزشی، فرهنگی و پژوهشی نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.»

مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این آئین اظهار کرد: یک روز هم برای تدریس، تحصیل و تعلیم به شکل حضوری یک روز است؛ اگر چه ممکن است گلایه‌هایی داشته باشید که چرا در دو ماه پایان ترم آموزش حضوری شده است.


حجت الاسلام سید‌عبدالجلیل حسینی گفت: در کلاس‌های حضوری و ارتباط حضوری، کارهای علمی و آموزشی محقق می‌شود.

حسینی بیان کرد: از آنجا که دانشجو‌معلمان ما پس از تحصیل تعالیمی را که در دوره چهار ساله فرا گرفته‌اند، قرار است به جامعه هدف خود منتقل کنند، بنابراین باید گفت که دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه واسطه‌گر است.

وی تصریح کرد: بسیار اهمیت دارد که در این دانشگاه آموزش دادن‌ها و آموزش گرفتن‌ها و یاد گرفتن‌های ما واقعی، حقیقی و دقیق با تمام شرایط یک تعلیم و تربیت علمی و دینی باشد.

حسینی اضافه کرد: معتقدم دانشگاه با دانشجو موضوعیت پیدا می‌کند، همچنان که مدرسه با دانش‌آموز موضوعیت پیدا می‌کند و اگر دانش‌آموز و دانشجویی نباشد مدرسه و دانشگاه فایده‌ای نخواهد داشت. حتی اگر دارای بهترین امکانات و اساتید باشد.

معاون آموزشی، فرهنگی و پژوهشی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست اظهار کرد: حضور شما دانشجو‌معلمان در دانشگاه و تدریس حضوری در ماه مبارک رمضان را به فال نیک می‌گیریم.


سید‌محسن محمدی گفت: امروز آغاز رسمی آموزش حضوری در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر است و از این جهت بسیار خرسندیم.

محمدی بیان کرد: امروز کلاس حضوری شما به صورت کلاس توجیهی در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، رفاهی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار