معاون استاندار فارس:

رسانه‌ها به عنوان افسران جهاد تببین، نقش موثری در محافظت از نظام اسلامی دارند

شیراز (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، گفت جهاد تبیین باید بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دستور کار قرار گیرد چرا که دشمن از طریق فضای رسانه سعی در آسیب زدن به نظام اسلامی و نادیده انگاشتن خدمات و تلاش‌های انقلاب دارد.

کد مطلب: ۱۲۶۶۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

اسماعیل محبی پور، امروز در جمع خبرنگاران گفت: استانداری فارس برنامه‌ریزی منظم برای پاسخگویی مدیران دستگاه‌های اجرایی با اصحاب رسانه به منظور شفاف‌سازی فعالیت‌ها و عملکرد دستگاه‌ها کرده است و نشست‌های خبری مختلف با حضور مدیران کل ادارات در سال جدید با محوریت استانداری برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با یادآوری این مطلب که مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خودشان باشند و از فعالیت‌های خود دفاع کنند و اگر فعالیتی انجام نشده است باید دلایل و راهکار خود را ارائه کنند، تاکید کرد: مسئولان باید بگویند برای شعار سال گذشته و سال کنونی چه کرده‌اند و چه برنامه‌ریزی دارند.

محبی پور گفت: نیاز است تا در مسیر اقدامات حق طلبانه آشکارتر و شفاف‌تر با مردم صحبت شود تا در مقابله با هجمه دشمن مثمر ثمر باشد و نقش رسانه‌ها در این راه بسیار مهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه رسانه حامل پیام است و با امانت داری حق مطلب را ادا کند، تاکید کرد: رسانه‌ها باید ذهنیت‌های جامعه را نیز به مسئولان اطلاع دهند تا اگر نقصانی است برطرف شود.

وی رسانه‌ها را افسران جهاد تبیین خواند و گفت: نقش رسانه‌ها برای ادراک‌سازی مسائل مبتلابه در جامعه حیاتی است و لاید منعکس کننده فعالیت دستگاه‌ها و دولت باشند و از سویی مطالبات مردم را به گوش مسوولان برسانند تا اصلاح کارها و رویه‌ها انجام شود.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: ذهنیت‌های موجود در جامعه را به عنوان سوال و سرفصل به مدیران انتقال دهید تا اصل پاسخگویی و ارتباط با مسوولان شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم انقلابی‌گری فسادستیزی و قانون مداری است، گفت: مدیران دستگاه‌ها باید بر اساس سندهای راهبردی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب گام بردارند و برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به موج دوم سفرهای نوروزی گفت: از ظرفیت خودرویی ادارات به منظور گشت‌های نامحسوس راهور استفاده شده است.
وی افزود: هماهنگی لازم در خصوص استفاده از ظرفیت بسیج مردمی و سپاه برای نظارت بر اسکان و استقبال و راهنمایی مسافران استفاده انجام شده است.

محبی‌پور گفت: براساس آخرین آمار تصادفات در نوروز امسال از نظر تلفات جاده‌ای، فارس رتبه سوم را در کشور دارد؛ امید است با کاهش نقاط حادثه خیز در سطح جاده‌های استان و توسعه راه‌های اصلی از جمله آزادراه شیراز و اصفهان و توسعه مسیر ریلی از میزان حوادث کاسته شود.

وی افزود: مقرر شده است تا برنامه‌ریزی لازم برای ترمیم و بهسازی زیرساخت‌ها انجام شود تا در هر فصل ۱۰ درصد از تلفات جاده‌ای استان کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار