دبیرکل حزب سبز ایران در گفت‌وگو با پانا:

«جهاد تبیین» دولتی نیست بلکه به بسیج همگانی نیاز دارد

تبیین کردن توجیه، تفسیر، نشر و تبلیغ نیست، باید با خردورزی حقایق را بازگو کنیم/ کسانی که دارای سلاح علم و عمل هستند باید وارد صحنه شوند

تهران (پانا) - یک فعال سیاسی با بیان اینکه جهاد تبیین دولتی نیست بلکه مردمی است و به بسیج همگانی نیاز دارد، گفت امروز که عصر انفجار اطلاعات و وجود رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است، دشمن از این ابزارها برای تحریف حقایق و ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی استفاده می‌کند و با این روش افکار عمومی را مدیریت می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۶۳۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
«جهاد تبیین» دولتی نیست بلکه به بسیج همگانی نیاز دارد

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا درخصوص جهاد تبیین، اظهار کرد: «بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین ریشه قرآنی دارد آیه (يُرِیدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ) به این معناست که دشمنان شما تلاش می‌کنند که با کلام و دهانشان نور خدا و نور ایمان را خاموش کنند. این نشان‌دهنده این است که بیان که عمدتاً بیان تحریفی و تخریبی و تمسخرآمیز و بیان دروغ و تهمت و افترا، ابزار جنگ روانی است که دشمن به کار می‌گیرد و در قرآن نیز بار‌ها به این موضوع اشاره شده است.»

وی افزود: «در جهان معاصر که جهان انفجار اطلاعات و وجود رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است، دشمن از این ابزار برای تحریف حقایق و ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی استفاده می‌کند و با این روش افکار عمومی را مدیریت می‌کند.»

در عرصه جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای باید وارد تلاش و جهاد جدی شویم

این فعال سیاسی بیان کرد: «جهاد یعنی فردی که وارد عرصه جهاد می‌شود، از مال و جان خود دریغ ندارد و با دشمن رو در رو می‌جنگد و موضع گیریش نسبت به اقدامات دشمن از روی ایمان و اعتقاد و کاملاً آشکار است. بنابراین ما در عرصه جنگ روانی و جنگ رسانه‌ای باید وارد عرصه تلاش جدی و جهاد جدی در این خصوص شویم تا بتوانیم با دشمن مقابله و مقاومت کنیم.»

تبیین کردن توجیه، تفسیر و نشر و تبلیغ نیست، باید با خردورزی حقایق را بازگو کنیم

وی ادامه داد: «تببین کردن به این صورت نیست که ما توجیه و تفسیر کنیم یا اقدامات خود را نشر دهیم و تبلیغ کنیم. بلکه باید با خردورزی، اندیشه‌ورزی، منطق و استقلال هم حقایق را بازگو و هم علت اینکه این حوادث ایجاد می‌شود را بیان کنیم که درس عبرتی برای آیندگان و وارثان انقلاب باشد تا حقایق را درک کنند.»

کسانی که دارای سلاح علم و عمل هستند باید وارد صحنه شوند

کنعانی‌مقدم تأکید کرد: «جهاد تبیین دولتی نیست بلکه مردمی است و به بسیج همگانی نیاز دارد. اگر دولت‌ها می‌توانستند در این راستا اقدامی کنند، تاکنون اقدام کرده بودند. جوانان، نخبگان، اندیشمندان، اساتید دانشگاه و کسانی که دارای سلاح علم و عمل هستند باید وارد صحنه شوند و با به کارگیری تمامی ابزارهای موجود، ورود پیدا کنند و افکار عمومی جهان را به سمت حقایق سوق دهند و در این مسیر حرکت کنند.»

این فعال سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: «در سال ۲۰۰۰ آمریکایی‌ها تمامی اندیشمندان خود را به کار گرفتند تا با انقلاب اسلامی مقابله کنند. آنها، جنگ ترکیبی که شامل نظامی، اطلاعاتی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ترور اقتصادی و به‌کارگیری تروریسم و ابزار مختلفی که می‌تواند در رابطه با انقلاب اسلامی به کار گرفته شود را مد نظر قرار دادند. در این راستا به این نتیجه رسیدند که از همه ابزارها استفاده کنند. از همه طرق در تمامی ابعاد استفاده کردند مخصوصاً بحث اینکه اراده ملی که مهمترین عنصر در استقامت و مقاومت و پیروزی یک ملت است را مورد هدف قرار دادند همانگونه که در تئوری جنگ واردن ابزار نظامی آخرین ابزار بود بلکه از همان ابتدا به دنبال این بودند که اراده ملی را بشکنند و آنها را وادار به تسلیم کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار