مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری فارس:

ایجاد هم‌نوایی و هماهنگی بین دستگاه‌ها از اهداف اصلی نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس است

شیراز (پانا) - مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری فارس با اشاره به تنظیم نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس که به همت نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تنظیم شده است، گفت روح نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس ایجاد هم‌نوایی و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی استان به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و به منظور به ثمر نشاندن و عملیاتی شدن اهداف مورد نظر در این نقشه است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد هم‌نوایی و هماهنگی بین دستگاه‌ها از اهداف اصلی نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس است

سید حسین حقایقی امروز در جمع خبرنگاران و در نشست اعلام اقدامات صورت گرفته در ماه مبارک رمضان با اشاره به پیشینه فرهنگی استان و فرمایش رهبر معظم انقلاب در سفر به فارس که فرمودند:«استان فارس آنچنان گذشته درخشانی در زمینه فرهنگ دینی و مذهبی دارد که مثل خورشید می‌درخشد»، گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است، به طوریکه وقتی متخصصان انقلاب اسلامی را از منظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و.. بررسی می‌کنند، همه اذعان دارند که این انقلاب یک انقلاب فرهنگی و از جنس فرهنگ مردم داشته و دارد.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر رخدادها و اتفاقات انقلاب در ماه محرم و ماه مبارک رمضان رخ داده است، افزود: با وجود اینکه تمام دنیا در عرصه فرهنگی و دفاع مقدس مقابل ما بودند اما توانستیم در را انقلاب پیروز شویم پرا که در آن زمان، به لحاظ فرهنگی و معنوی در اوج بودیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس ادامه داد: اگر در حوزه‌های فرهنگی هم‌نوایی و هم‌دلی نداشته باشیم نمی‌توانیم به اهداف خود برسیم، چرا که بسیاری از معضلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور ریشه در مباحث فرهنگی دارد.

حقایقی یکی از کارهای اصولی حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران را بسترسازی برای ایجاد تحول درونی و انفسی در آحاد جامعه عنوان کرد و افزود: در قانون اساسی کشور نیز بسترسازی و ایجاد فضای معنوی به منظور نیل به کمال برای شهروندان به عنوان اصلی‌ترین وظیفه قانونگذار ذکر شده است.

وی تاکید کرد: تا تحول انفسی در کسی رخ ندهد، تحول آفاقی رخ نمی‌دهد یعنی اینکه منشا تحولات بیرون، تحولات درون افراد است و این یکی از کارهای اصولی در نظام جمهوری اسلامی است؛ این تحول انفسی اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه سیستم‌هایی که در نظام جمهوری اسلامی مشغول خدمات‌رسانی در بخش علمی، آموزش و خدمات هستند برای این حرکت به سمت اهداف متعالی هم‌نوا باشند.

وی با اشاره به فضیلت‌های ماه رمضان گفت: خداوند سی روز ماه مبارک رمضان را قرار داده تا جامعه در این مدت انرژی‌ در درون خود برای کار و تلاش در ۱۱ ماه دیگر سال نهادینه کند.

وی طرح «مهمانی ماه خدا» که با همکاری معاونت اجتماعی سپاه فجر استان فارس و با نگاه قرارگاهی تدوین شده است را فعالیتی موثر در تثبیت و تقویت آموزه‌های دینی در جامعه برشمرد و از رسانه‌ها خواست تا در زمینه انعکاس جریان‌های فرهنگی ورود کنند و موجب گسترش پیام‌های اخلاقی و معنوی در کشور و حتی عرصه بین‌المللی باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار