در اجتماع زائران یادمان شهدای شلمچه:

رئیسی: با جهاد تبیین مانع فراموشی مجاهدت شهدا شویم

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با حضور در منطقه شلمچه یاد و خاطره شهدای دفاع مقداس را گرامی داشت و بر جایگاه خطیر مردم خوزستان در پاسداری از نظام و انقلاب اسلامی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیسی: با جهاد تبیین مانع فراموشی مجاهدت شهدا شویم

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر پنج‌شنبه در جمع راهیان نور و زائران مشهدِ شهدای شلمچه، با بیان اینکه وجب به وجب خاک این منطقه یادآور شهامت، ایثار، بصیرت و غیرت است، گفت: شلمچه گواه دفاع جانانه مردم ایران از ولایت و آزادگی است؛ مردمی که به تعبیر مقام معظم رهبری در عین مظلومیت مقتدر هستند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مردم خوزستان دِین خود را به انقلاب و جمهوری اسلامی ایران ادا کرده و همه ملت ایران مدیون این مردم شریف هستند، افزود: امروز شهدای دفاع مقدس ناظر بر اعمال ما هستند و پیام آنان در تمام فضای ایران و منطقه طنین‌افکن است.

آیت‌الله رئیسی پیام شهدا را دین‌مداری، ولایت‌مداری، خدمت مخلصانه به مردم، توجه به ارزش‌های اسلامی، دفاع از استقلال و ‌ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار و خسته نشدن از تلاش برای رسیدن به هدف عنوان کرد و گفت: پیام شهدا برای مسئولان نیز خدمت خالصانه به مردم است و شنیدن این پیام‌ها گوش شنوا می‌خواهد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از حضور خیل علاقه‌مندان به ارزش‌های دینی در مشهدِ شهدای شلمچه، اظهار داشت: اینکه مردم ایران علاقه دارند در لحظه تحویل سال که جزو بهترین ساعات و لحظات عمرشان به حساب می‌آید در اماکن متبرک و مقدس حضور داشته باشند ناشی از تربیت دینی آنان است.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه شلمچه به برکت خون‌های پاکی که بر خاک آن ریخته سرزمینی متبرک است، تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس ادامه‌دهنده راه شهدای کربلا بودند و از همین رو خداوند به مشهد آنان نیز نورانیت بخشیده تا محل توجه مردم باشد.

آیت‌ الله رئیسی خاطرنشان کرد: شهدای دفاع مقدس با نثار جان و هر آنچه که داشتند در راه خدا جهاد کردند و امروز ما نیز وظیفه داریم با جهاد تبیین مسیر آنان را ادامه دهیم و اجازه ندهیم مسئولیتی که بر عهده ما گذاشته‌اند بر زمین بماند.

رئیس‌جمهوری در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه باید همه تلاش خود را برای آبادانی خرمشهر بکار بگیریم، گفت: خرمشهر و خوزستان سرشار از استعدادها و سرمایه‌های مادی و معنوی هستند و باید با تکیه بر منابع طبیعی و نیروی انسانی جوان و کارآمد خرمشهر را آباد کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه این سومین سفر بنده به استان خوزستان است، اظهار داشت: به سهم خود تلاش می‌کنم با حضور در استان‌های مختلف از نزدیک پیگیر مسایل و مشکلات مردم باشم تا بهتر و بیشتر حس خدمت بگیرم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار