مشاور وزیر در اجرایی سازی سند تحول بنیادین در همایش جوان، تحول و گام دوم انقلاب:

زمینه ایجاد مناطق تحولی را فراهم کنیم

زنجان (پانا) - همایش استانی "جوان، تحول و گام دوم انقلاب" با حضور مشاور وزیر در اجرایی سازی سند تحول بنیادین، در زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
زمینه ایجاد مناطق تحولی را فراهم کنیم

علی پارسانیا مشاور وزیر آموزش و پرورش، در اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با طرح این سوال که تحول چگونه اتفاق می افتد، گفت: آموزش و پرورش را نباید به عنوان یک سیستم مکانیکی دید. آموزش و پرورش یک سیستم انسانی و اجتماعی است و ما نیازمند نرم افزاری برای تحول در ساختار قبلی هستیم.

مشاور وزیر با بیان اینکه این باور را باید در تمامی اجزای سیستم ایجاد کنیم افزود: از وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید به نقطه مطلوب حرکت کرد و در مرحله دوم باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا این حرکت صورت پذیرد.

مشاور وزیر افزود: باید هسته های تحول خواه تربیتی تشکیل و از ظرفیت معلمان جوان در این زمینه استفاده شود، تا تولید دانش تربیت حاصل شود.

پارسانیا با تاکید بر اینکه، تحول در نظام های اجتماعی دفعی و سریع الوقوع نبوده، بلکه نیازمند هوشمندی، صبر و درایت است، گفت: باید به این سمت حرکت کنیم که زمینه را برای ایجاد منطقه تحولی، فراهم کنیم تا ستاد و منطقه در تعامل با یکدیگر، مدرسه تحولی را بسازند چرا که اصلی ترین رویکرد وزارتی توجه به مناطق تحولی است.

وی همچنین گفت: باید روی گلوگاه های سند تحول، برنامه ریزی کرد تا از هدررفت ظرفیت ها و نیروها جلو گیری شود.

به گفته پارسانیا، رکن اساسی هر سیستمی نیروی انسانی است و گلوگاه تحول نیز همان نیروی انسانی است که در مرحله اول نیازمند آموزش همکاران است.

پارسانیا همچنین گفت: جذابیت پست های مدیریتی با بالا بردن پاسخگویی و شفافیت در سیستم، بهتر می شود.

عکس از : نیما حسنی ، خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار