معاون آموزش ابتدایی استان سمنان:

دانش‌آموزان ابتدایی پیک نوروزی و تکلیف آموزشی ندارند

سمنان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی استان سمنان گفت«عید و هنر و داستان»؛ عیدانة آموزش ابتدایی برای دانش‌آموزان و معلمانی است که علاقمندند کتاب بخوانند، داستان بگویند و قصه بنویسند و چیزیی به نام پیک نوروزی و تکلیف آموزشی وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۲۶۲۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ابتدایی پیک نوروزی و تکلیف آموزشی ندارند

مریم حدادی از ممنوعیت ارائه تکالیف آموزشی و پیک های نوروزی برای تعطیلات عید خبر داد و افزود: به جای تکلیف و پیک نوروزی، زمینه لذت بردن از مطالعه و انجام کارهای هنری را برای دانش آموزان دوره ابتدایی فراهم کرده ایم.

وی اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن برنامه های عملیاتی سال 1400 معاونت ابتدایی و با هدف توسعه و تقویت مهارت خواندن و نوشتن و همچنین خلق آثار ادبی و هنری، طرح «عید و هنر و داستان» جایگزین تکالیف تعطیلات سال نو و پیک نوروزی شده است.

معاون آموزش ابتدایی استان سمنان، از مدیران مدارس و آموزگاران خواست با توجه به شیوه نامه ابلاغی این طرح، تلاش کنند فرصت مناسب برای بروز خلاقیت و چشیدن طعم دلنشین خواندن و مطالعه کتاب های آموزنده برای محصلان پایه اول تا ششم ابتدایی فراهم شود.

حدادی، با توجه به چهارمین سال اجرای این طرح، ابراز امیدواری کرد: امسال فعالیت «عید و هنر و داستان» پُر رونق تر از سال های گذشته، زمینه ساز گسترش فرهنگ کتابخوانی و انجام فعالیت های هنری شود.

گفتنی است؛ این طرح، در دو محور ادبی و هنری برای دانش آموزان دوره ابتدایی انجام می شود و آثار دانش آموزان پس از ارائه بازخورد مناسب توسط آموزگاران، در نمایشگاهی عرضه شده و آثار برگزیده پس از بررسی به دبیرخانه کشوری توسعه سواد خواندن و نوشتن ارسال خواهد شد.

علاوه بر محصلان، آموزگاران هنرمند و خلاق نیز می توانند در این طرح شرکت کرده و با تولید اثر هنری در بخش داستان نویسی با یکدیگر رقابت کنند. آثار برگزیده معلمان هم برای داوری نهایی به دبیرخانه کشوری طرح ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار