با آغاز فعالیت های حضوری؛ مدارس استان سمنان رونق گرفت

سمنان (پانا) - استاندار سمنان به اتفاق مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مدیران، در اولین روز از دور جدید فعالیت های حضوری مدارس استان سمنان، در جمع دانش آموزان و خانواده های چند مدرسه سمنان حاضر شد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
با آغاز فعالیت های حضوری؛ مدارس استان سمنان رونق گرفت

محمد دستورانی با حضور در دبستان عبدالله و دبیرستان شاهد در مرکز استان، خطاب به خانواده ها و دانش آموزان گفت: عید واقعی و نوروز واقعی ما در اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن، با حضور فرزندان دلبند و دانش آموزان عزیزمان در مدارس رقم خورده و آغاز شده است.

وی ادامه داد: بعد از دو سال تعطیلی یا تعلیق فعالیت ها و آموزش های حضوری مدارس و ارائه آموزش ها در فضای مجازی و در بستر سامانه شاد، علی رغم تلاش معلمان و همراهی دانش آموزان و خانواده ها، یادگیری مورد انتظاری اتفاق نیفتاد که مطالبه و دغدغه شما پدران و مادران و خود دانش آموزان، معلمان و عناصر تعلیم و تربیت همیشه این بوده که آنگونه باید و شاید آموختن و یادگیری عمیقی در محصلان ایجاد نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: پیامدهای عقب ماندگی تحصیلی که در دو سال گذشته خواسته و ناخواسته در بین جامعه دانش آموزی اتفاق افتاده تا 20 سال آینده در تولید ناخالص ملی کشور تاثیر خواهد داشت.

دستورانی با بیان این مطلب که امروز بعد از دو سال، شاخص های بهداشتی در کشور رشد کرده، گفت: بیش از 100 میلیون دز واکسن تزریق شده است و بیش از 96 درصد معلمان و فرهنگیان استان در مقابل کرونا واکسینه شده اند. تعداد قابل قبولی از دانش آموزان 12 تا 18 سال نیز واکسن خود را دریافت کرده اند اما در واکسیناسیون دانش آموزان و نوآموزان 5 تا 12 سال، شرایط پایین تری را نسبت به استان های دیگر داریم.

وی خطاب به والدین دانش آموزان گفت: از روز بیستم فروردین با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، گروه های سیار برای واکسینه کردن دانش آموزان به مدارس مراجعه می کنند؛ حتما شما هم مراجعه کنید تا فرزندانتان در گروه همسالان و در کنار شما این واکسن را دریافت و تجربه کنند و شاخص سلامت جامعه دانش آموزی در دوره ابتدایی نیز افزایش پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: از امروز تا پایان کرونا لباس فرم ما، ماسکی است که بر صورت شما دانش آموزان قرار دارد. امروز به فضل خداوند و به همت دولتمردان بر کرونا غلبه کرده ایم اما کرونا صفر نشده ولی نسبت به دو سال قبل بسیار کاهش پیدا کرده است. رعایت فاصله، روبوسی نکردن، دست ندادن و به همراه داشتن اسپری الکل برای ضدعفونی دست ها و باز بودن پنجره کلاس مورد تاکید است.

دستورانی ابراز امیدواری کرد: با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، مدت باقی مانده که طلایی ترین روزهای سال تحصیلی است را غنیمت بدانیم و بخشی از عقب ماندگی ها را جبران کنیم. این روزها روزهای جبران و تثبیت یادگیری به ویژه در دوره ابتدایی است.

گفتنی است؛ سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان نیز به همراه مدیرکل آموزش و پرورش و برخی مدیران قبل از ظهر امروز تعدادی از مدارس را در مرکز استان مورد بازدید قرار دادند و از نزدیک در جریان فعالیت حضوری واحدهای آموزشی قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار