آخرین جشن درختکاری قرن در قلب ایران؛ 

دانش‌آموزان استان سمنان ۳۰ هزار اصله نهال غرس کردند

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان از غرس ۳۰ هزار اصله نهال توسط دانش‌آموزان این استان خبر داد و گفت این اقدام در راستای اجرای کار ویژه «جشن تولد زمین» در هفته سوم اسفندماه که به نام هفته درختکاری نام‌گذاری شده است، انجام شد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان استان سمنان ۳۰ هزار اصله نهال غرس کردند

اسحق اکبری در گفت‌وگو با پانا، با عنوان این مطلب که برای اجرای این طرح، غرس 10 نهال به نیت هر شهید استان سمنان و در مجموع کاشت 30 هزار اصله نهال توسط دانش‌آموزان این استان هدف‌گذاری شد، اظهار کرد: جشن تولد زمین هرساله همزمان با هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۲ اسفند به همت این سازمان و با همکاری منابع طبیعی و آبخیز داری برگزار می‌شود.

وی، حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی و انفال عمومی را یکی از مهم‌ترین نکات تربیتی مدنظر این سازمان در راستای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان ذیل ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و منش تربیتی «طبیعت دوستی» عنوان و خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعدد تربیتی در این حوزه از سوی سازمان دانش‌آموزی استان سمنان پیش‌بینی شده است که با توجه به شرایط شیوع کرونا در این استان به‌صورت حضوری و غیرحضوری اجرایی شده و اجرای این برنامه ها استمرار می یابد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، اجرای طرح ویژه «همیاران طبیعت» به‌منظور توانمندسازی دانش‌آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی استان سمنان را از جمله این برنامه‌ها عنوان و تصریح کرد: دستورالعمل این اقدام ابتکاری و ویژه از سوی سازمان دانش‌آموزی استان سمنان در دست تدوین است.

اکبری به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان دانش‌‌آموزی استان سمنان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان در راستای توسعه فرهنگ دوستی با طبیعت در میان دانش‌آموزان و نقش‌آفرینی هرچه بیشتر آنان در راستای حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی اشاره و عنوان کرد: برای تحقق این هدف افزایش مهارت‌های دانش‌آموزان بسیار ضروری است و تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده نیز متمرکز بر همین افزایش مهارت‌هاست.

وی با اشاره به عضویت بیش از 67 هزار دانش‌آموز پیشتاز در این سازمان عنوان کرد: جذب بیش از 50 درصد از دانش آموزان استان سمنان، سازمان دانش‌آموزی این استان را به ظرفیتی بی‌بدیل برای تربیت اجتماعی آینده‌سازان این مرزوبوم و افزایش مهارت‌های اجتماعی آنان در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بدل کرده است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان همچنین از سازمان‌دهی بیش از سه هزار مربی در سازمان دانش‌آموزی استان سمنان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: این تعداد دانش‌آموز و مربی پیشتاز در 725 مدرسه استان سمنان سازمان‌دهی شده‌اند.

اکبری در پایان ترویج فرهنگ و اخلاق زیست محیطی در بین دانش آموزان را ضروری دانست و افزود: چنین برنامه هایی به منظور ایجاد تعهد و مسئولیت پذیری دانش آموزان در برابر محیط زیست در آموزش و پرورش اجرا می شود تا مراقبت از زمین را به افراد جامعه از جمله خانواده تاثیرگذار آموزش و پرورش یادآوری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار