اخلاق اصلی ترین رکن تربیت است

کلات(پانا)- مدیر آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین تجلیل از معاونین پرورشی،مربیان و مشاورین مدارس شهرستان کلات گفت: اخلاق اصلی ترین رکن تربیت است.

کد مطلب: ۱۲۶۱۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اخلاق اصلی ترین رکن تربیت است

رمضان پروانه در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان، تربیت را نتیجه و حاصل تلاش، معلمان، مربیان، مشاورین و معاونان پرورشی در مدارس دانست و بیان کرد: همه ما درباره جایگاه تربیت در نظام تعلیم و تربیت اطلاع داریم، رویکرد سند تحول بنیادین، رویکرد تربیتی است.دتربیت یک موضوع فرمایشی و دستوری نیست،ت ربیت از شناخت به وجود می آید، ما باید بتوانیم به سوالات و ابهاماتی که در اذهان دانش آموزان ایجاد می شود را به خوبی جوابگو باشیم.

وی افزود: تربیت جاده ی یک طرفه نیست ،تربیت رویکرد تعاملی است، تربیت تاثیر و تاثر است، برای تربیت باید تعاملات لازم برقرار شود و در سایه این تعاملات بتوانیم به موضوع مهم تربیت بپردازیم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در‌جمع مربیان، مشاورین و معاونان پرورشی مدارس افزود: ما در شهرستان کلات سرمایه های بسیار غنی(نیروی انسانی)داریم، در دوسال اخیر حوزه پرورشی ما جزو حوزه های برتر در سطح استان بوده است، چندین رتبه برتر استانی و کشوری در زمینه های مختلف با همت همکارانمان در این حوزه بدست آمده است. این نشانگر این است که همکاران ما اشرافیت کامل به موضوعات پرورشی و تربیتی دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان در بخش دوم از سخنان خود به بیان انتظارات و چالش های موجود در حوزه پرورشی پرداخت و تشریح کرد: ما امروزه با مشکلات و آسیب های جدی در حوزه تربیتی مواجه هستیم، تلاش های تربیتی و آموزشی شما همکاران گرامی قابل ستایش است، ولی باید با همفکری و گفتگوی بیشتر بدنبال رفع مشکلات و چالش ها باشیم. موضوع آسیب های اجتماعی را جدی بگیریم، شما مربیان و مشاوران عزیز باید خانواده ها را نسبت به بسیاری از مسائل موجود آگاه سازید تا جلوی بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها را بگیرید.

وی اظهار کرد: برای دانش آموزان، شنونده های خوبی باشیم، برای شنیدن حرف ها و مشکلات دانش آموزان وقت گذاری حداکثری داشته باشیم، دانش آموزان را با مهارت های ارتباطی و روش های ارتباط برقرار کردن آشنا کنیم، بسیاری از آسیب ها به دلیل عدم ارتباط صحیح و عدم آگاهی درست افراد در جامعه نسبت به موضوعات است، ما در بحث هدایت تحصیلی مشکلاتی داریم،اولیا باید به خوبی در طول سال تحصیلی در جریان هدایت تحصیلی و رشته های موجود در مدارس قرار بگیرند و معرفی ناصحیح نسبت به رشته ها برای دانش آموزان نداشته باشیم.

پروانه در ادامه افزود:اخلاق اصلی ترین رکن تربیت است، ما در تربیت اخلاقی باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم و در حوزه اخلاق به خوبی ورود پیدا کنیم.در‌مدارس باید بهداشت روان و شادی معنوی را رواج دهیم تا دانش اموزان با مسائل بی ربط درگیری‌ پیدا نکنند. در‌تعالیم دینی و آموزه های دینی ما بر بروز بودن تاکید شده است، نسخه های قدیمی امروزه به درد‌ جامعه دانش اموزان نمی خورد، متناسب با دانش آموزان الان و آسیب های اجتماعی موجود تصمیم بگیریم.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در پایان به موضوع جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: موضوع جهاد تبیین به عنوان مطالبه رهبری مطرح شده و ما در آموزش و پرورش به عنوان تعلیم و تربیت رسمی و دستگاه اثرگذار در جامعه باید این موضوع را جدی بگیریم،دستاورد های انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف باید به سمع و نظر اولیا و دانش آموزان رسانده شود. برخی از موضوعات به اراده خداوند متعال و به جهت خون شهدا در جامعه بروز پیدا کرده است، امروز نا امنی و بحران در کشور های اروپایی،قدرت بازدارندگی بی نظیر جمهوری اسلامی در دنیا نمایان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار