برگزاری مسابقه بزرگ ادبی استانی« تا سیمرغ » درنیشابور

نیشابور (پانا) - نوزدهمین دوره مسابقه بزرگ ادبی روز ملی عطار نیشابوری با عنوان «تا سیمرغ» توسط آموزش و پرورش نیشابور ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۶۱۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقه بزرگ ادبی استانی« تا سیمرغ » درنیشابور

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش نیشابور اظهار کرد: آموزش و پرورش نیشابور برای نوزدهمین سال پیاپی همزمان با ۲۵ فروردین سالروز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری مسابقه بزرگ ادبی روز ملی عطار با عنوان «تا سیمرغ» را ویژه کلیه دانش آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه استان خراسان رضوی با همکاری ستاد بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری برگزار می کند.

مهدی میمری افزود: این مسابقه ادبی با هدف اهمیت دادن به جایگاه شعر، ادب، فرهنگ و هنر توسط آموزش و پرورش نیشابور برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به فرهنگ اهمیت داده و شعر را "ثروت ملی" می داند؛ اشاره به این است که این ثروت عظیم و سرمایه ملی، پشتوانه تاریخی و فرهنگی ماست و باید از آن محافظت شود.

میمری یادآور شد: باید در راستای اعتلای این ثروت ملی اقداماتی انجام داد و شعر اولین و والاترین هنر ایرانی است که ریشه در تاریخ و فرهنگ ایران دارد و در میان همه ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد.

وی عنوان کرد: ما در پی آن هستیم که به جایگاه رفیع هنر شعر و ادب اهمیت بدهیم و از این هنر خدادادی در راستای رسیدن به اهداف عالی انسانی و فرهنگی در سطح کشور استفاده کنیم.

میمری عنوان کرد: از برگزیدگان نهایی مسابقه بزرگ ادبی روز ملی عطار با عنوان «تا سیمرغ» که توسط آموزش و پرورش نیشابور که ویژه کلیه دانش آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه استان خراسان رضوی برگزار می شود و در ۲۵ فروردین سالروز ملی عطار نیشابوری با حضور مسئولین تجلیل خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نیشابور تصریح کرد: دبیرخانه مسابقه بزرگ ادبی روز ملی عطار با عنوان «تا سیمرغ» در دبیرستان شاهد مالک اشتر نیشابور مستقر بوده و تلفن تماس۰۵۱۴۲۲۴۱۶۷۹ - ۰۹۳۸۵۱۹۴۴۵۵ از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر آماده پاسخگویی است و لینک ثبت نام مسابقه https://forms.gle/1tLo5PWUSRWQWNJH8 و در سامانه شاد https://shad.ir/Ta_simorgh است.

گفتنی است همه ساله نیز در ۲۵ فروردین که در تقویم ملی کشور به نام روز ملی شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری نامگذاری شده است، مراسم بزرگداشت این شاعر پر آوازه ایران و جهان در نیشابور و دیگر نقاط ایران و جهان برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار