مهمترین کار تربیتی، بروز استعدادها و خلاقیت‌ها و جهت‌یابی به دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - در سال ۱۳۵۹، شهیدان رجایی و باهنر به منظور استعدادیابی و بروز خلاقیت و انگیزه های فردی در حوزه تربیتی و پرورشی، ستاد امور تربیتی در سطح مدارس را راه‌اندازی کردند که ثمرات آن به بهترین شکل در مدارس قابل لمس است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین کار تربیتی، بروز استعدادها و خلاقیت‌ها و جهت‌یابی به دانش‌آموزان است

به مناسبت هفته تاسیس کانون های فرهنگی تربیتی گفت و گویی با منصوره آقاشاهی؛ معاون پرورشی و فرهنگی دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا(س) در منطقه ۱۵ انجام شد.

منصوره آقاشاهی بیان کرد: بنده طی آزمونی در سال ۱۳۷۰ با مدرک لیسانس وارد آموزش وپرورش شدم. و تقریبا در همه بخش ها و قسمت های آموزش و پرورش کار کردم، از تدریس گرفته تا معاون آموزشی، مدیر دروس، سرپرست کارگاه، هنرآموز و دبیر و ... بودم. اما بهترین و بیشترین علاقه ام در حوزه معاونت پرورشی بوده و است، به دلیل ارتباط مستقیم با دانش آموزان و همکاران و همچنین تنوع کاری و امکان بروز خلاقیت های فردی در فعالیت‌های آن، سبب شد که در حوزه تربیتی و پرورشی ماندگار شوم.

وی افزود: درسال ۵۹ شهیدان رجایی و باهنر، ستاد امور تربیتی در مدارس را تاسیس کردند و شهید باهنر می فرمود که مربیان تربیتی روحانیان مدارس هستند و از برجسته ترین ویژگی های مربیان تربیتی و پرورشی ایمان و تقوا، صبر و بردباری گذشت و تلاش و خلاقیت است.

آقاشاهی گفت: عمده فعالیت‌های تربیتی مدرسه ما در قالب غیرحضوری و به صورت مجازی با محوریت انجمن های مهدویت، کافه فکر، نوای دبیرستان، روزنامه دیواری، شورای دانش آموزی و کانال معاونت پرورشی و در قالب حضوری؛ شامل کتابخانه، کافه فکر، فعالیتهای نمازخانه و مناسبت ها، تشویق و ترغیب دانش آموزان به فعالیت های مناسبتی و مسابقات از جمله احکام و کتابخوانی و علمدار و..... و همچنین مواردی از قبیل: فضاسازی در مناسبت ها، هدایای کلی و خاص به دانش آموزان، تشکیل گروه فرزانگان و سفیران سلامت، تشکیل بهداشت یاران کلاس و محیط، عضوگیری کتابخانه و کافه فکر، عضویت همه دانش آموزان ایرانی مدرسه در بسیج، برگزاری کامل اعیاد مذهبی و مناسبت های ملی در مدرسه و پذیرایی از دانش آموزان و.... بوده است.

* خبرنگار دانش آموز پانا؛ مرجان خیرخواه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار