پیام سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی، تربیتی

اصفهان (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان به مناسبت سی‌ام بهمن سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی ، تربیتی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۷۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی، تربیتی

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان به مناسبت سی‌ام بهمن سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی تربیتی پیامی صادر کرد که متن پیام به شرح زیر است:

بر اساس اساسنامه مصوب پانصد و سومین جلسه شورای‌عالی آموزش‌وپرورش به تاریخ 30/ 11 / 68 کانون‌های فرهنگی، تربیتی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، کشف، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان، تقویت شخصیت و خودباوری و مهارت‌آموزی و به‌عنوان یکی از محیط‌های یادگیری مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و مکمل فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس، برای ارائه خدمات فرهنگی، هنری، مهارتی و ... در سطح کشور تشکیل و شروع به فعالیت کردند. این کانون‌ها به‌عنوان محل امن تربیتی توانسته‌اند با ارائه برنامه‌های متنوع مورد وثوق خانواده‌ها واقع شوند و اعتماد اولیا را به خود جلب کنند.

فعالیت‌های کانون‌‌های فرهنگی - تربیتی با شعار هر دانش‌آموز، یک مهارت می‌تواند ضمن کمک به افزایش توانایی‌های فردی و اجتماعی، زمینه‌های نهادینه‌سازی تربیت رسمی کسب شده در مدارس مطابق بااخلاق، فرهنگ و هنر اسلامی را فراهم نماید و اسباب تبدیل آموزه‌های فراگیران به رفتارهای مبتنی بر فرهنگی دینی و اسلامی و ایرانی حاصل نماید.

لازم است ضمن توجه به ظرفیت بالای کانون‌های فرهنگی تربیتی این مراکز در کنار مدارس؛ محل ظهور و بروز استعدادهای فرهنگی هنری دانش‌آموزان باشد و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری شاهد اتفاقات خوبی در راستای ترویج فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی و پرکردن مناسب اوقات فراغت دانش‌آموزان باشیم.

اینجانب به تمام مدیران کانون‌های فرهنگی، تربیتی استان اصفهان و همه کسانی که در مسیر رشد و تعالی دانش‌آموزان این مرز و بوم صادقانه و خالصانه تلاش می‌کنند خداقوت و دست‌مریزاد عرض کرده و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار