سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان:

خانه و مدرسه دو نهاد اصلی تربیت هستند

اصفهان (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت اگر مردم می‌خواهند در مدرسه دانش‌آموز و در خانه هم فرزندان خوبی داشته باشند، باید تعامل خانواده و مدرسه را افزایش دهند.

کد مطلب: ۱۲۵۸۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
خانه و مدرسه دو نهاد اصلی تربیت هستند

محمدرضا ابراهیمی سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در گفت‌و‌گو با برنامه سلام اصفهان رادیو اصفهان در خصوص نقش والدین در تحصیل دانش‌آموزان اظهار کرد: اولین، جامع‌ترین و اساسی‌ترین مکانی که افراد می‌توانند در آن آموزش بپذیرند و تربیت شوند خانواده است. آموزش رسمی از مدرسه آغاز می‌شود، اما تربیت صحیح از خانواده شکل می‌گیرد.

وی افزود: اگر رابطه خوبی بین خانه و مدرسه شکل گیرد، آموزش سریع‌تر و تربیت به هنگام اتفاق خواهد افتاد که در این صورت در آینده جامعه‌ای سالم، فرزندانی خلاق و مدیرانی مسئول خواهیم داشت.

ابراهیمی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در مدرسه دانش‌آموز و در خانه هم فرزندان خوبی داشته باشیم باید تعامل خانواده و مدرسه را افزایش دهیم، مهم‌ترین اقدامی که طبق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش رخ‌ داده ارتقای جایگاه پررنگ خانواده در مدارس در قالب انجمن اولیا و مربیان است که همه اولیا می‌توانند با مدرسه در ارتباط باشند. ضمن اینکه در طی دو سال اخیر همراهی خوبی را از سوی خانواده‌ها با معلمان شاهد بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار