معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان:

آموزش و پرورش بهترین مکانی است که می‌تواند فرهنگ مشورت را در دانش‌آموزان نهادینه کند

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت یکی از سیاست‌های مهم آموزش و پرورش مشارکت دادن دانش‌آموزان در تصمیماتی است که برای آن‌ها گرفته می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۷۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش بهترین مکانی است که می‌تواند فرهنگ مشورت را  در دانش‌آموزان نهادینه کند

اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی استان اصفهان گفت: در بعضی فرهنگ ها موضوع مشورت نهادینه شده است، یعنی تصمیمات شورایی اهمیت دارد .

وی افزود: در قرآن هم به این موضوع اشاره شده یعنی اصلا توصیه ی دینی ما است که به امر شورا روی بیاریم و کار هایمان را با مشورت انجام دهیم . حتی در تاریخ اسلام هم وقتی مطالعه می کنید می بینید که از زمان پیامبر بحث شورایی عمل کردن و مشورت کردن وجود داشته است . پس این یک فرهنگ است و ما باید آن را در همه اقشار نهادینه کنیم .

اسماعیلی تاکید کرد: آموزش و پرورش بهترین جایی است که ما می توانیم این کار را انجام دهیم و فرهنگ مشورت را نهادینه کنیم ، یعنی وقتی دانش آموزان ما مسئول می شوند، این فرهنگ مشورت کردن برایشان جا افتاده باشد .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: یکی از سیاست های مهم آموزش و پرورش مشارکت دادن دانش اموزان در تصممیماتی است که برای آنها گرفته می شود .

اسماعیلی بیان کرد: هدف مجلس دانش آموزی انتقال انتقادات و پیشنهادات دانش آموزان به مسئولین برای کمک به بهبود ساختار آموزش و پرورش کشور است. هر دوره از مجلس دانش آموزی برای مدت دو سال تحصیلی تشکیل می شود که برای آموزش وپرورش جنبه مشورتی دارد.

وی تصریح کرد: دوسال پیش دانش آموزانی که در مجلس دانش آموزی کشوری بودند این مسئله را مطرح کردند که چرا مجلس استانی، ناحیه و منطقه ای برگزار نمی شود و فقط مجلس 150 نفری کشوری برگزار می شود و بچه ها خیلی‌ نمی توانستند نظرات خودشان را ارائه کنند . گاها یکسری جلسات محدودی برگزار می شد و به علت پراکندگی جغرافیایی خیلی هم نمی توانست تاثیر گذار باشند . هر استانی مشکلات و ویژگی های خودش را داشت و نمی شد تصمیمیاتی گرفت که همه ی استان های بتوانند اجرا کنند. البته تیم مشورتی وزا بودند برای چند دوره و همه ی وزرا هم اهمیت خاصی برای مجلس دانش آموزی قائل بودند و از نقطه نظرا دانش آموزان به خوبی استفاده می کردند.

اسماعیلی ادامه داد: تصمیم بر این گرفته شد که مجلس دانش آموزی در سطح استان و شهرستان تشکیل شود و هم اکنون حدود 28000 دانش آموز در مجلس دانش آموزی حضور دارند. مسئولین باید از این ظرفیت با مشورت کردن با این دانش آموزان و گرفتن نظراتشان درتصمیم گیری ها به خاطر استعدا های ویژه ای که این دانش آموزان دارنداستفاده کنند.

خبرنگار: حسن تقیان، رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار