به مناسبت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی:

پیام معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسبت هشتم اسفندماه، سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

متن پیام به شرح ذیل است:

همکاران ارجمند مربیان و معاونین محترم پرورشی

با سلام و تحیات

هفته تربیت اسلامی فرصت مناسبی است برای تقدیر از زحمات همه فعالان و تلاشگران در عرصه امور تربیت اسلامی در حوزه آموزش و پرورش و فراهم شدن زمینه آشنایی بیشتر عموم دانش آموزان و همکاران و آحاد جامعه با نقش و ماموریت این نهاد بزرگ در حوزه تعلیم و تربیت.

تعلیم و تربیت دو بال است که پرواز انسان به سوی حیات طیبه را ممکن می سازد. نهادهای مختلف از خانواده و مدرسه تا سطوح کلان جامعه مستقیم و غیر مستقیم در این امر تاثیر گذارند اما وظیفه اصلی این مهم بر دوش نظام آموزشی و مشخصا آموزش پرورش کشور نهاده شده است. غفلت از هر کدام از این دو بال می تواند رشد ناقص و اختلال در رسیدن به حیات طیبه را موجب شود. تلاش کرده‌ایم مجموعه فعالیت‌های تربیتی و پرورشی را در سبد فعالیت های اموزشی مدرسه پر رنگ کنیم. تحول در برنامه‌های آموزشی و محتوای کتاب های درسی، کاهش بار آموزش از روی دوش بچه ها و ایجاد فضایی برای فعالیت ها گروهی در برنامه ی درسی ملی، ایجاد برنامه‌های مهارت‌آموزی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری، انس با قرآن و اقامه نماز، توجه به شاداب سازی مدارس از مهمترین اقداماتی است که در گذشته انجام شده و در سال آینده با جدیت بیشتر دنبال می شود.

با توجه به شرایط ایجاد شده در زمان شیوع بیماری کرونا و الزام به آموزش‌های مجازی، با افزایش توانمندی ها و تغییر در سبک اجرایی فعالیت های حوزه پرورشی اعم از مسابقات، شما مربیان و معاونین پرورشی با اهتمام عالی بالاتر از آموزش‌های سنتی شرایط محیطی را به گونه‌ای رهبری کردید تا امر تربیت تداوم بخشد و در واقع تربیت تعطیل نشود.

اینجانب ضمن درود و سلام و تمامی شهیدان راه خدا به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، هشتم اسفند ماه سالروز امور تربیتی را به تلاشگران در عرصه علم و تربیت به ویژه مربیان و معاونین محترم پرورش یا استان تبریک عرض می نمایم و برای همگان آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون خواستارم.

مهدی اسماعیلی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهات

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار