سرپرست سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان :

مجلس  دانش آموزی نقطه اتصال دانش آموزان و مدیران تصمیم‌گیرنده در آموزش و پرورش است

اصفهان (پانا) - علی رستمی سرپرست سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان گفت : مجلس دانش آموزی تمرینی است عملی برای پیشبرد اهداف و اصول و معیارهای مردم سالاری و مسیری برای تربیت مدیران آینده کشور است.

کد مطلب: ۱۲۵۷۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مجلس  دانش آموزی نقطه  اتصال  دانش آموزان و مدیران تصمیم‌گیرنده در  آموزش و پرورش است

علی رستمی، سرپرست سازمان دانش اموزی استان اصفهان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس دانش آموزی استان اصفهان گفت: خداوند یکی از ویژگی های جامعه ی متقین را برمبنای مشورت تعریف می کند. در آیه 38 سوره ی شورا خداوند سه موضوع را کنار هم قرار داده است . کسانی که پروردگار را اجابت کردند، کسانی که نمازرا به پا می دارند و کسانی که امورشان را با مشورت پیش می برند و خداوند اهمیت امر مشورت را در کنار اقامه ی نماز قرار داده و این نشانه اهمیت مشورت کردن است.

وی افزود: شما زمانی که در شورای دانش آموز مدرسه انتخاب شدید جایگاه خوبی را به دست می آوردید و جایگاه شما اهمیت ویژه ای دارد. اگر بخواهیم برای اهمیت شورا در اداره کشور مثال بزنیم، این است که در کشور عزیز ما ایران کلیه امورات در دستگاه ها مختلف با مشورت در میان خودشان انجام می گیرد، شورای محترم نگهبان ، مجلس شورای اسلامی، شورای خبر گان رهبری، شورای اسلامی شهر، شورای دانش آموزی مدارس. شورای معلمان مدرسه، شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی دستگاه‌های و نهادها و سازمانهای مختلف از جمله آن ها هستند.

رستمی تاکید کرد: مشورت یک نوع احترام به یکدیگر است . اگر مشورت صورت بگیرد، اشکالات کار کاهش پیدا می کند، وقتی در یک آموزشگاه اعضای شورای دانش آموزی کنار هم می نشینند و درباره ی مشکلات مدرسه با هم مشورت می کنند، یک راهکاری را به مدیر مدرسه ارائه می دهند و یاور مدیر مدرسه خواهند شد .

وی ادامه داد: ما در هر ناحیه و منطقه دو مجلس داریم ، یک مجلس پسران و یک مجلس دختران که این مجالس از روسای شورای دانش آموزی مدارس تشکیل می شود و اهمیتش به این دلیل است که هیئت رییسه ای که در آن منطقه تشکیل می شود، آن هیئت رییسه مشاور مدیر آموزش و پرورش منطقه و ناحیه هستند و رئیس مجلس ناحیه یا منطقه به به عنوان اعضای مجلس استانی معرفی می شوند.

سرپرست سازمان دانش آموزی بیان کرد: اهمیت مجلس دانش آموزی این است که مصوبات این مجلس پس از تایید در شورای عالی آموزش و پرورش قابلیت اجرائی پیدا می کنند. مجلس دانش آموزی نقطه وصل دانش آموزان و مدیران تصمیم‌گیرنده در دستگاه آموزش و پرورش است.

رستمی ادامه داد: مجلس دانش آموزی تمرینی عملی برای پیشبرد اهداف و اصول و معیارهای مردم سالاری و مسیری برای تربیت مدیران آینده کشور است.

وی افزود: مجلس دانش آموزی عصاره دانش آموزان کشور است، این مجلس توسط شورای دانش آموزی که نمایندگان آن توسط دانش آموزان انتخاب می شوند تشکیل می شود، برای مجلس دانش آموزی باید نماینده ای را انتخاب کنیم که دارای ویژگی ها خوب باشد، مثل روابط انسانی خوب داشته باشد، اهل تعامل بادیگران باشد، صبور باشد، اهل گفتمان باشد، با دیگران مشورت کند و اهل مطالعه باشد.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش یکی از سیاست های مهمی که در حال دنبال ان هستیم؛ رویکرد دانش آموز محوری است .ماموریت اصلی سازمان دانش آموزی این است که ما بتوانیم یک تربیت تمام ساحتی در آموزش پرورش داشته باشیم و بتوانیم به اهداف سند تحول بنیادی که رسیدن به یک مرتبه ای از حیات طیبه هست را جامه عمل بپوشانیم.

رستمی تصریح کرد: اهمیت مجلس دانش آموزی آن است که کلیه نظرات دانش آموزان از کف مدرسه ، مرحله به مرحله از شورای دانش آموزی مدرسه به مجلس دانش آموزی منطقه و از مجلس دانش آموزی منطقه به مجلس استان و از مجلس استان به مجلس کشوری این است که دانش اموزان کلیه ی مدارس می توانند حرفشان را با واسطه ی مجلس دانش آموزی به بالاترین رده ی آموزش و پرورش که وزیر است برسانند.

در ادامه مرضیه شفیعی و علیرضا قربانی کارشناسان و پیشکسوتان سازمان دانش آموزی نکاتی را به دانش آموزان کاندیدا یاد آوری کردند.

خبرنگار: حسن تقیان، رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار