در دبستان شهید فریدوند برگزار شد

جشنواره «عین علی» با هدف زنده نگه‌داشتن معارف علوی

تهران (پانا) - هم زمان با ۱۳ رجب و سالروز ولادت با سعادت امیرالمؤمنین علی (ع)، دبستان شهید فریدوند منطقه ۱۴، با محوریت زنده نگه‌داشتن معارف علوی، زنده نگه‌داشتن معارف، ابعاد مختلف زندگی، فضائل فردی و اجتماعی و شخصیت متعالی امیرالمومین(ع)، اقدام به برگزاری جشنواره‌ای با عنوان «عین علی» کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۶۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره «عین علی» با هدف زنده نگه‌داشتن معارف علوی

حمید چزانی؛ مربی امور تربیتی دبستان شهید فریدوند در خصوص برگزاری این جشنواره در گفتگو با پانا گفت: «این جشنواره در سالروز میلاد حضرت علی علیه السلام، ویژه دانش آموزان مدرسه، به صورت پخش آنلاین در رادیو جوان برگزار می شود. در این مسابقات برنامه های متنوع شادی با هدف شکوفایی استعداد های ذاتی نوجوان در قالب: مداحی، دکلمه خوانی، نویسندگی و نامه نگاری با موضوع ولادت امیر مؤمنان، با دو رویکرد محتوایی، تقویت ارزش و مقام پدر در جامعه و گسترش و تقویت ارتباط معنوی دانش آموزان با امیر المؤمنین، به صورت مجازی برگزار می شود.»

وی ادامه داد: «این جشنواره، ویژه پسران مدرسه شهید فریدوند در قالب مسابقات فرهنگی به منظور سرایش اشعار آیینی، متن های دیکلمه و گویندگی با مضامین جدید و انتشار آن‌ها با نگاهی تازه‌تر از سوی علاقه‌مندان به آموزه‌های دینی است. علاوه بر این، این جشنواره می‌تواند محفلی برای انتقال پیام اهل بیت (ع)، آشنایی با سیره حضرت علی (ع)، تعمیق شناخت شیعیان نسبت به ایشان، زنده نگه داشتن معارف ولایت علوی و نیز تبیین ابعاد مختلف زندگی، فضایل فردی و اجتماعی و شخصیت متعالی امیرالمومین(ع) باشد.»

چزانی خاطر نشان کرد: «بر همین اساس از همه دانش آموزان علاقه مند مدرسه دعوت به عمل آوردیم تا آثار خود را با موضوع مدح و ستایش امیرالمومنین و بیان ویژگی‌های اخلاقی امام اول شیعیان به صورت متنی یا کلیپ و متن برای مدرسه ارسال کرده و در این جشنواره شرکت کنند. آثار خود را با دیگر دوستانشان در رادیو جوان مدرسه به اشتراک بگذارند.»

وی گفت: «شناخت استعداد ها کودکان نشر و گسترش آن ها یکی از مهم‌ترین راه های پیشرفت یک کشور محسوب می شود. دانش آموزان گنجینه های استعداد و توانایی های خاص و منحصر به فرد هستند و نباید استعداد های آن ها به هیج عنوان نادیده گرفته شود، بلکه باید فضایی برای رونمایی و رشد آن ها فراهم شود. برگزاری این جشنواره ها و مسابقات متنوع برای رنج سنی کودک و نوجوان، می تواند به شناخت توانایی کودک و رشد و شکوفایی آن کمک کند. باشد که برگزاری این گونه مسابقات برای شناخت استعداد های ذاتی کودکان بیشتر شود.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار