یه مناسبت گرامیداشت هفته تربیت اسلامی عنوان شد:

متولیان تربیتی، برای تربیت نسلی نو و آینده ساز انتخاب شدند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴ ضمن اهمیت و تقدم تهذیب بر تحصیل در عرصه تعلیم و تربیت، عنوان کرد متولیان تربیتی، برای تربیت نسلی نو و آینده ساز انتخاب شدند.

کد مطلب: ۱۲۵۹۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
متولیان تربیتی، برای تربیت نسلی نو و آینده ساز انتخاب شدند

سعید جهانشاهی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۴، ضمن تبریک به مناسبت گرامی‌داشت هفته تربیت اسلامی گفت: «متولیان تربیتی، برای تربیت نسلی نو و آینده ساز مبعوث شدند. در ایام کرونا با وجود اینکه کار آموزش و پرورش مضاعف شده است، اما مدافعان تعلیم و تربیت کار را تعطیل نکردند. اگر امور تربیتی که صدقه جاریه رجایی و باهنر است نبود، طبق تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به این سنت حسنه و تأسیس این نهاد مقدس، امروز ما باید این نهاد مقدس را تأسیس می‌کردیم.»

وی افزود: «تعلیم و تربیت دو بالی هستند که یک بخش با آموزش و یک بخش با تربیت است. انسانی که تربیت انسانی نداشته باشد، نمی‌توانیم در نظام تعلیم و تربیت به آن پایبند باشیم و او را بشناسیم، به او مسئولیت بدهیم و آینده را به او بسپاریم.»

جهانشاهی خاطر نشان کرد: «مسئولیت همکاران، خطرناک و خطیر است. وقتی یک دانش آموز و نخبه ای را از نظر علمی پرورش می دهیم، همچنان باید روی آنها تمرکز کنیم. اگر دانش آموزی می‌بینید که در سطح درسی بسیار ایده آل است و امکان پیشرفت او در همه صحنه ها وجود دارد، معتقدم که از نظر تربیتی بیشتر باید به آن توجه کرد. با کمک تعامل نهاد های تربیتی باید بتوانیم یک دانش آموز بسیجی در طراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کنیم.»

وی بیان کرد: «اگر در آینده می خواهیم یک کشور متمدن و آغازگر تمدن نوین اسلامی داشته باشیم، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بار‌ها تأکید کردند که باید به جوانان و نوجوانان اهمیت داده شود و این هدف قطعاً با فعالیت مربیان تربیتی و معاونین پرورشی در مدارس میسر خواهد شد.»

جهانشاهی در پایان گفت: «در مدارس، فعالیت معاونین آموزشی، آموزش و فعالیت معاونین پرورشی، پرورش است. اما باید بدانیم که پرورش بالاتر از همه است. در واقع تهذیب مقدم بر تحصیل است.»

محمد عدل لاله؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه در ادامه گفت: «در آموزش و پرورش ما از سنین نونهالی تا وقتی که دانش آموز آمادگی ورود جدی به یک رشته تخصصی در دانشگاه پیدا می کند، مسئولیت تعلیم این دانش آموزان بر عهده آموزش و پرورش است.»

وی افزود: «کسانی که به عنوان مربی پرورشی و تربیت بدنی مدارس و سایر ارکان پرورشی در مدارس فعال هستند، نقش اصلی و تعیین کننده ای در روند تربیت دانش آموزان دارند. بر طبق گام دوم انقلاب و چشم انداز ۱۴۰۴، باید تربیت چند ساحتی باشد و تک بعدی نباشد این طور نیست که ما صرفاً متولی تربیت باشیم و بخش آموزشی هم صرفاً متولی آموزش باشد. گرچه ما معتقد هستیم نیروهای پرورشی جزو کارآمدترین ارکان آموزش و پرورش هستند.»

وی گفت: «باید برای دانش آموزان در مدارس یک هویت ایرانی اسلامی تعیین کنیم و بستر شناسایی باروری استعداد و بروز استعدادهای دانش آموزان را فراهم کنیم.»

در ادامه حجت الإسلام والمسلمین حسین شاهمرادی؛ مسئول بسیج دانش آموزی و فرهنگیان منطقه گفت: «همکاران تربیتی می توانند محور حضور دانش آموزان؛ به عنوان یک بسیجی در مدارس باشند. در واقع معاونین می‌توانند به عنوان رابط بسیج یا فرمانده بسیج، پلی ارتباطی بین سازمان بسیج دانش آموزی و مدرسه باشند. بدین صورت که برای همه دانش آموزان پرونده بسیج تشکیل دهند زیرا داشتن سابقه بسیج دانش آموزی، در گزینش کاری دانش‌آموزان در آینده، اثرگذار خواهد بود.»

وی تأکید کرد: «تمام فعالیت های فرهنگی و تربیتی بر عهده معاونت پرورشی است. اگر سازمان بسیج دانش آموزی در بعضی از امور مانند: کمک های مؤمنانه، واکسیناسیون و اردویی (راهیان نور) ورود می کند، صرفا به عنوان یک بازوی کمکی در فعالیت ها حضور دارد و فعالیتی مستقل از این حوزه ندارد.»

وی در پایان از تصویب و اجرای طرح درسی جدیدی برای درس آمادگی دفاعی هنرستان در پایه های نهم، دهم و دوازدهم خبر داد.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آیدا محسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار