مدیر کانون فرهنگی تربیتی امید منطقه ۱۴:

یکی از رسالت‌های کانون، تربیت مربی شایسته است

تهران (پانا) - مدیر کانون فرهنگی، تربیتی امید منطقه ۱۴ یکی از رسالت‌های کانون را، تربیت مربی شایسته دانست و عنوان کرد باید تلاش کرد تا مربی هایی تربیت شوند تا بتوانند در عرصه تعلیم و تربیت اثرگذار باشند. 

کد مطلب: ۱۲۵۸۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
یکی از رسالت‌های کانون، تربیت مربی شایسته است

عبدالوحید سلگی؛ مدیر کانون فرهنگی تربیتی امید منطقه ۱۴ در گفت و گو با پانا گفت: «محیط کانون از ابتدا برای من جذاب بوده و است. به این علت که من زمانی که محصل بودم، در آن زمان، عضو شورای دانش آموزی هیأت مرکزی بودم و در بطن کارهایی که نوجوان ها انجام می دادند، حضور داشتم و به همین جهت علاقه و فعالیت در کانون های مختلف از همان زمان در من شکل گرفت.»

وی ادامه داد: «زمانی که کارمند آموزش و پرورش شدم، از همان روزهای اولی که وارد منطقه ۱۴ شدم همیشه علاقه مند بودم در کانون امید فعالیت داشته باشم. علت این علاقه، این بود که فکر می کردم این کانون خیلی جای کار دارد و الان که در کانون فعالیت می کنم، متوجه شدم این فکر کاملا درست بود‌. به نظر من، کانون های فرهنگی تربیتی از رسالت خود دور شده و دیگر همانند ده، بیست سال گذشته نیستند و از هدف اصلی که تقویت هویت فرهنگی، دینی، ملی و غنی کردن اوقات فراغت است اندکی فاصله گرفته اند.»

وی گفت: «کانون ها انجمن های مختلفی دارند که این انجمن ها باید توسط خود بچه ها اداره شوند. من به شخصه به عنوان مدیر کانون، در ابتدا از رتبه های برتر مسابقات فرهنگی هنری که در جشنواره شرکت کرده بودند، دعوت کردم و خیلی سریع با آنها ارتباط برقرار کردم.»

سلگی افزود: «تفاوت کانون ما نسبت به بقیه کانون ها این است که بقیه کانون ها قاعدتا به این سمت می روند که کلاس هایی را راه اندازی کنند‌ اما ما تصمیم گرفتیم در حوزه های استعدادیابی گام برداریم. به طور مثال ابتدا از نمایش شروع کردیم و طی یک فراخوان از بچه هایی که استعداد در زمینه نمایش دارند دعوت کردیم تا در کانون حضور یابند. از اولین دوره استعداد یابی، نزدیک به ۹۰۰ نفر استقبال کردند. عده ای از دانش آموزان هم از طریق این دوره، استعداد خود را کشف کردند. پس باید قبل از کلاس های آموزشی، ابتدا دوره های استعداد یابی برگزار شود و دانش آموزان، خود را محک بزنند.»

وی بیان کرد: «یکی دیگر از فعالیت های کانون، برگزاری مسابقات درون کانون ها است. ما هر ساله یک جشنواره در سطح کشور داریم. به این ترتیب که به اسم کانون ها، دانش آموزانی که عضو انجمن های کانون ها هستند، در مسابقات مختلف شرکت می کنند. مسابقات، ابتدا در سطح منطقه سپس استان و در آخر در سطح کشوری برگزار می شود.»

سلگی خاطر نشان کرد: «امسال با وجود شرایط کرونا تصمیم بر این شد که با حفظ پروتکل های بهداشتی، بسیاری از مسابقات را به صورت حضوری برگزار کنیم. چون بعضی از رشته ها باید داور حضور داشته باشد و بر فعالیت نظارت داشته باشد. پس با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حداقل جمعیت و زمان بندی های درست، تعدادی از مسابقات را از جمله: قصه گویی، مجری گری، استند آپ کمدی را توانستیم به شکل حضوری برگزار کنیم.»

وی در پایان گفت: «از رسالت های کانون، تربیت مربی شایسته است. ما باید تلاش کنیم تا مربی هایی را تربیت کنیم تا بتوانند در عرصه تعلیم و تربیت اثر گذار باشند. در راستای تحقق این هدف، برای معلم هایی که در منطقه داریم، دوره های پیشرفته ای در زمینه مهارت های مختلف برگزار کردیم. امید است برای تحقق هدف تربیت مربی شایسته، عملکرد قابل توجهی داشته باشیم.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار