نماینده دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور:

پرهیز از مصلحت‌اندیشی راحت‌طلبانه از مهم ترین بخش‌های جهاد تبیین است

تهران (پانا) - نماینده مجلس دانش‌آموزی در تهران، هم راستایی با نقشه کلان انقلاب و پرهیز از مصلحت‌اندیشی راحت‌طلبانه را از مهم ترین بخش‌های جهاد تبیین دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۵۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پرهیز از مصلحت‌اندیشی راحت‌طلبانه از مهم ترین بخش‌های جهاد تبیین است

امیرعلی صفایی؛ نماینده دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی کشور با اشاره به نقش انقلاب در تقویت روحیه نوجوانان بیان کرد: مکتب انقلاب اسلامی در راستای ایجاد روحیه خودباوری در جوانان نقش بسزایی ایفا می‌کند. بنابراین لازم است اقدامات تبیینی بیشتری برای گسترش این مکتب در جامعه جوانان انجام شود. به همین سبب رهبر معظم انقلاب اسلامی کتابی را برای ارتقای بینش تمامی جامعه به خصوص ما جوانان که آینده سازان جامعه فردا هستیم با عنوان جهاد تبیین قرار دادند، تا با تبعیت و اقتدا از آن راه سعادت جامعه را شناسایی کرده و در پیشبرد آن گام برداریم.

صفایی در ادامه به توضیح کتاب جهاد تبیین پرداخت و اظهار کرد: جهاد تبیین چگونگی مبارزه در جنگ نرم کنونی و اساس و روش انقلاب و اسلام را به ما می‌آموزد و این یکی از نیازهای جامعه جوانان و نوجوان است. همچنین آشنایی با فلسفه جهاد که به معنای مبارزه مستمر و پیوسته و با تمام توان در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و… است و هدف دشمن از جنگ نرم که، قطع زنجیره تواصی و وارونه نشان دادن واقعیت‌هاست یکی دیگر از دستاوردهای مطالعه این کتاب است؛ فراموش نکنیم که مهمترین الگوهای جهاد تبیین حضرت امام در مبارزات، جناب عمار یاسر، آیت الله شهید مطهری هستند که همواره سرمشق گرفتن از وی، روشنگر معبر کامل برای ما جوانان و نوجوانان است.

نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی شهر تهران در کشور با تاکید بر الزامات جهاد تبیین افزود: اصول و الزامات جهاد تبیین که به ترتیب اخلاق، روش شناسی و مهارت است مهم ترین نقش را در جهاد دارد و هم راستایی با نقشه کلان انقلاب و پرهیز از مصلحت اندیشی راحت طلبانه از مهم ترین بخش‌های جهاد تبیین است.

امیرعلی صفایی شایعات، سیاه نمایی، رعایت نکردن اولویت‌ها را از مهمترین اتفاقات روز برشمرد و اذعان کرد: از برجسته‌ترین اتفاقاتی که در جامعه فعلی رواج پیدا کرده می‌توان به ترویج شایعات، سیاه‌نمایی، رعایت نکردن اولویت‌ها اشاره کرد که مقام معظم رهبری به این نکات مهم بسیار توجه داشتند و فرمودند: از مهمترین الزمات جهاد تبیین درست کردن این موضوعات است. همچنین مسئله خطیر راهبرد‌های نظام و اصول خاکریزهای انقلاب یکی از نکاتی است که از دیدگاه رهبر انقلاب باید توجه ویژه‌ای به آن شود. مبانی و معارف دین هم نقش موثر و با اهمیتی را در جهاد تبیین ایفا می‌کنند.

صفایی در پایان به متناسب بودن جهاد تبیین با شرایط روز اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین دقیقا با شرایط روز جامعه نوشته شده و مهمترین موضوعات روز کشور و نظام مانند حاکمیت دین در همه عرصه‌ها، اهداف و آرمان‌های انقلاب، شخصیت و خط امام، اندیشه مقاومت نام برد که تمامی این موارد نشان از آن است که رهبری از تمامی مسائل کشور و انقلاب آگاهند و به تمامی این موضوعات اشراف کامل دارند. ملت ایران باید باورها، آرمان‌ها و دغدغه‌های خود را هم‌سو با ولی جامعه قرار دهند تا جهاد تبیین به نحو احسن انجام شود که به دید رهبری بدون تببین، معارف و حقایق اسلام و انقلاب مسئولیت هر فرد بوده و سکوت در برابر تحریفات جایز نیست. کتاب جهاد تبیین نیز کتابی جامع و کامل با اشاره به تمامی مسائل مهم انقلاب و نظام است و نشان از این است که انقلاب به درستی در جای خود قرار گرفته است.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار