طرح دادرس در مدارس شهرستان اردل

اردل (پانا) - طرح دادرس، با هدف خودامدادی، دگرامدادی و ترویج فرهنگ نوع‌دوستی در بین دانش‌آموزان با همکاری جمعیت هلال‌احمر در مدارس شهرستان اردل اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۵۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح دادرس در مدارس شهرستان اردل

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش‌وپرورش شهرستان اردل، ارژنگ بهرامیان در گفت و گو با پانا گفت: دادرس مخفف«دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خودامدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

بهرامیان ادامه داد: دانش‌ آموزان به عنوان یکی از اقشار کلیدی و مؤثر تغییر نگرش در خانواده و جامعه در راستای توسعه پایدار، در مدرسه و با نظام آموزش و پرورش رشد و نمو می یابند. مدرسه به عنوان مکانی که دانش‌‌آموزان، زمان زیادی در آن حضور دارند، می‌بایست محیطی ایمن و به ‌دور از تهدید و مخاطرات باشد. به گونه‌ای که والدین، با آرامشِ خاطر، فرزندان خود را به مدرسه بسپارند و دانش‌آموزان نیز بدون نگرانی از بروز حوادث و آسیب‌های احتمالی به تحصیل و پویایی بپردازند.

وی تاکید کرد: اهمیت این قشر از جامعه تا حدی است که اصول دهگانه برای تاب‌آورسازی شهرها در برابر سوانح نیز به این موضوع پرداخته و بر ارزیابی ایمنی مدارس، تنظیم برنامه‌های درسی و آموزشی در خصوص کاهش خطرپذیری بلایا، ترویج و گنجاندن دانش کاهش مخاطرات و اثرات بلایا در برنامه‌های درسی مدارس در همه سطوح تأکید داشته است.

وی در پایان عنوان کرد: در طرح دادرس دانش آموزان توسط یک مربی که از دبیران خودشان انتخاب می شود، آموزش هایی از قبیل پناهگیری و تخلیه اضطراری ، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان ، بانداژ و آتل‌بندی، تریاژ مقدماتی ، حمل مصدوم، اطفای حریق و چادرزنی را می‌آموزند.

دانش آموز خبرنگار: مهرشاد باقری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار