اجرای دهمین دوره طرح ملی دادرس در مدارس کازرون

کازرون (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کازرون از اجرای دهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) با همکاری آموزش و پرورش شهرستان کازرون خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای دهمین دوره طرح ملی دادرس در مدارس کازرون

در این طرح 658 دانش‌آموز دختر و 444 دانش آموز پسر، آموزش های مخاطرات طبیعی، ایمنی و ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی و ریوی (CPR)، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال و حمل مصدوم، اطفاء حریق و سوختگی و اسکان اضطراری را فرا گرفتند.

علی عرفان، هدف از اجرای این طرح را ایجاد آمادگی دانش‌آموزان برای مقابله با حوادث و کاهش خطرپذیری ناشی از حوادث در مدارس شهرستان کازرون دانست و افزود: طرح ملی دادرس در 19 مدرسه دخترانه و 13 مدرسه پسرانه شهرستان کازرون بخش‌های جره و بالاده و خشت و کنارتخته در مقطع متوسطه اول (پایه هشتم) با حضور مربیان جمعیت هلال احمر و با توجه به شرایط کرونایی در بستر فضای مجازی برگزار شد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص شهرستان به دلیل شیوع کرونا، کلیه‌ آموزش‌ها به صورت مجازی انجام ‌گرفت که با توجه به این مهم گروهی در فضای مجازی برای مدیران آموزشگاه‌ها، مربیان مدارس، مربیان هلال احمر، کارشناس سلامت آموزش و پرورش، کارشناس جوانان هلال احمر و دانش‌آموزان تشکیل شد و کلیپ‌های آموزشی از تمام فصول کتاب دادرس و توضیحات کافی در خصوص نحوه‌ آموزش، تیم‌بندی و کلیپ آموزش ثبت نام در سامانه عضویت دانش‌آموزان در اختیار مدارس قرار گرفت.
عرفان اظهار کرد: پس از پایان آموزش ها، المپیاد آماده درون مدرسه‌ای برگزار شد که مربیان از مباحثی که تدریس شده بود آزمون کتبی گرفتند و تیم های منتخب هر مدرسه به مرحله شهرستانی راه خواهند یافت. در صورت بهبود شرایط کرونایی، مراحل بعدی المپیادها ( المپیاد شهرستانی، استانی و کشوری) برگزار خواهد شد که آزمون بین تیم های منتخب به صورت تئوری و عملی برگزار خواهد شد.

دانش‌آموز خبرنگار: کوروش خضری مطلق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار