اجرای دهمین دوره طرح ملی دادرس جمعیت هلال احمر در استان یزد

یزد (پانا) -  سید احمد حسینی تبار رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری دهمین دوره طرح ملی دادرس در 100 مدرسه و ۲۶۰ تیم در استان یزد خبر داد‌. 

کد مطلب: ۱۲۵۴۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای دهمین دوره طرح ملی دادرس جمعیت هلال احمر در استان یزد

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار پانا از آغاز دهمین دوره طرح دادرس خبر داد و اظهار داشت: دهمین دوره طرح ملی دادرس جمعیت هلال احمر در 100 مدرسه استان باحضور ۲۶۰ تیم ۱۴ نفره در بهمن ماه شروع و تا اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
وی افزود : این طرح بیش از 3000 دانش آموز پایه هشتم مقطع متوسطه را با آموزش کمک های اولیه در ۸ بخش از قبیل پناهگیری و خروج ایمن،ارزیابی و کنترل علائم حیاتی ، احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی پانسمان و بانداژ،شکستگی و آتل بندی،حمل مصدوم، اطفاحریق و اسکان اضطراری آشنا میکند.

حسینی تبار با بیان اینکه مهمترین هدف اجرای این طرح ترویج خود امدادی و دگر امدادی است تصریح کرد: این طرح زمینه را برای مسئولیت ­پذیری همراه با اعتماد به نفس بالا و مهربانی بیشتر میان نوجوانان را گسترش میدهد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد : در صورت مساعد شدن شرایط اموزش های عملی به صورت حضوری برگزار خواهد شد و در غیر این صورت آموزش ها در شبکه شاد در دسترس است.
وی آماده سازی جامعه در برابر بلایای طبیعی را لازم دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور ما کشوری زلزله خیز است این طرح کمک شایانی به دانش آموزان علاقه‌مند به فعالیت های بشر دوستانه و داوطلبانه جهت آگاهی بخشی در برابرحوادث خواهد کرد.
گفتنی است طرح دادرس مخفف « دانش آموز آماده در روزهای سخت » است که با هدف توانمندسازی نوجوانان در هنگام مواجهه با حوادث در سراسر کشور به اجرا درمی آید.

خبرنگار: بهار دهقان زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار