معاون پرورشی منطقه یک:

طرح دادرس نقش مهمی در کاهش آسیب‌های شرایط بحرانی دارد

تهران(پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه یک در جلسه توجیهی طرح ملی دادرس از اهمیت اجرای صحیح طرح دادرس در کاهش آسیب‌ها در شرایط بحرانی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۵۱۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح دادرس نقش مهمی در کاهش آسیب‌های شرایط بحرانی  دارد

جلسه توجیهی طرح ملی دادرس ویژه مدیران و مربیان مدارس مجری طرح با حضور فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اکرم شاه محمدی؛ کارشناس سلامت، محمد فضلی؛ مسئول واحد جوانان جمعیت هلال احمر شمیرانات، حمزه دهقان‌زاده ازمربیان پیشکسوت هلال احمر و مدیران و مربیان مجری طرح در دفتر جمعیت هلال احمر شمیرانات برگزارشد.

سید مومن با اشاره به اهمیت نقش هلال احمر گفت: جلسه امروز اهمیت حضور دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی بخصوص تشکل هلال احمر جوانان که جزو ارکان آموزش و پرورش است را بیان می‌کند.

وی افزود: در طرح دادرس دانش آموزان در گروه همسالان آموزش داده می شوند تا آماده باشند و در شرایط سخت و بحرانی بتوانند به هم نوعان خود کمک رسانی کنند. با فراگیری این آموزش ها دانش آموزان می توانند نقش موثری در کاهش آسیب ها در این مواقع داشته باشند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه با تاکید بر آموزش حداکثری همکاران و دانش آموزان و مشارکت آنها در این طرح تصریح کرد: افزایش تعداد مدارس مجری طرح دادرس، آموزش حداکثری همکاران و دانش آموزان، هماهنگی مربیان مجری طرح با مدیران مدارس جهت حضور و آموزش در مدارس موجب افزایش انگیزه و علاقمندی دانش آموزان و مدیران خواهد بود.

سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرای طرح دادرس را بهره مندی از ظرفیت نیروی انسانی که همان دانش اموزان هستند عنوان کرد و در خصوص افزایش سطح ایمنی، بهره مندی هدفمند از ظرفیت موجود، توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی، ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان، آموزش مهارتهای تخصصی فوریت های امداد و نجات و برگزاری المپیاد و همچنین اجرای طرح و اعزام مربیان هلال احمر مطالبی را بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف اصلی طرح دادرس گفت: افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس، تربیت تیم های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث از اهداف اصلی طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) است. این طرح در مدارس متوسطه اول و پایه هشتم انجام می شود.

در ادامه اکرم شاه محمدی، کارشناس سلامت اظهار کرد: طرح دادرس با هدف انتقال مهارت های امدادی و کمکهای اولیه توسط مربیان هلال احمر و همکاری مدیران مدارس مجری برای دانش آموزان اجرا می شود.

وی افزود: اجرای این طرح با توجه به تقویم اجرایی مدارس موجب ارتقا آگاهی و توان امدادی دانش آموزان و ترویج فرهنگ ایمنی و کمک رسانی به همسالان و هم نوعان می شود.

در ادامه جلسه محمد فضلی؛ مسئول واحد جوانان جمعیت هلال احمر شمیرانات به لزوم تشکیل کانون های دانش آموزی در مدارس اشاره کرد.

همچنین از روند چگونه برگزاری طرح ملی دادرس در مدارس متقاضی توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه حمزه دهقان زاده از مربیان پیشکسوت از تاثیر آموزش دانش آموزان و نقش آفرینی این قشر جامعه در حوادث احتمالی مطالبی را بیان کرد.

در پایان نیز مدیران نقطه نظرات خود را در خصوص پیشبرد اهداف اجرای طرح ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار