معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

نشست ارائه یافته‌های پژوهش با عنوان مناسب‌سازی و سازگاری با شرایط جدید ناشی از بیماری کرونا

تهران(پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران از برگزاری نشست ارائه یافته‌های پژوهش با عنوان مناسب سازی و سازگاری با شرایط جدید ناشی از بیماری کرونا بصورت حضوری و مجازی با مشارکت اعضاء شورای معاونین و مدیران مدارس مناطق ۲۱ گانه استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۵۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست ارائه یافته‌های پژوهش با عنوان مناسب‌سازی و سازگاری با شرایط جدید ناشی از بیماری کرونا

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو گفت: بر اساس این پژوهش که با حمایت شورای تحقیقات و در راستای سیاست های 14 گانه آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران انجام گرفت می‌توان بیان کرد، پیامد همه‌گیری کرونا و تغییرات متاثر از آن مدارس و کلاس‌های درس امروز، بسیار ناهمگن‎تر و پیچیده‌تر ازمدارس وکلاس‌های درس گذشته‌ است.

وی افزود: به دلیل وجود تفاوتهای فردی و فرهنگی، چه در جامعه ‌دانش‌آموزی و چه درجامعه‌ معلمان وکارکنان مدارس، و نیز به دلیل چند وجهی بودن فرهنگ و محیط مدارس وکلاس‌ها، معلمان و مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزش و سکان داران چرخه‌ یادگیری، با چالش‌های متعدد و متنوع جهت هماهنگی و انطباق با شرایط جدید رو به رو هستند.

بهارلو تصریح کرد: در این شرایط جدید قطعاً حرکت کردن در چارچوب مسیر گذشته منجر به موفقیت نخواهد بود و نیاز است تا در شرح وظایف بازبینی گردد و آنچه مسلم است آن است که مدیران مدارس و معلمان در دوران کرونا هرگز از مسئولیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان شانه خالی نکردند و فراتر از شرح وظایف پیشین حرکت کرده و در واقع منجر به خلق شرح وظایفی جدید شدند.

بهارلو، مهم‌ترین سرمایه آموزش‌وپرورش را «نیروی انسانی» برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت، باید به منابع انسانی به عنوان اصلی‌ترین سرمایه خود اتکا کند.

وی خاطرنشان کرد: در این دوران معلمان و مدیران مدارس علاوه بر وظایف گذشته نقش رهبری در فضای مجازی، پشتیبانی آموزش‌های برخط ، تسهیلگری در شرایط آموزش از راه دور و بسیاری از نقش های دیگر را نیز بر عهده داشتند که نیاز است با مطالعات علمی و هدفمند به درک صحیحی از آن نائل شویم و بر پایه آن برای آموزش‌های موثر بعدی برنامه‌ریزی نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار