معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران خبرداد:

تکمیل نقشه‌برداری ۹۰‌درصد از املاک آموزش و پرورش در شهرستان‌های تهران

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از تهیه و تکمیل نقشه‌برداری، کاداستر و ثبت در سامانه شمیم بیش از ۹۰ درصد از املاک متعلق به آموزش و پرورش در کل شهرستان‌های استان تهران، خبر داد‌.

کد مطلب: ۱۲۵۶۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل نقشه‌برداری ۹۰‌درصد از املاک آموزش و پرورش در شهرستان‌های تهران

یوسف بهارلو در تشریح این خبر به پانا گفت: طی توافق با اداره کل ثبت استان تهران در مرحله دوم و نهایی ۷۱۳ ملک به شرکت‌های معرفی شده توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران اعلام و در دهه فجر، بیش از ۶۰۰ ملک عملیات نقشه برداری و تهیه نقشه یو‌ تی‌ ام آنها به پایان رسید.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: این در حالی است که از مجموع بیش از ۲۴۰۰ ملک شناسایی شده، تا پایان سال ۱۳۹۷ صرفا حدود ۴۰۰ ملک نقشه برداری شده بودند؛ اما از ابتدای سال ۱۳۹۸ و با توجه به این که یکی از برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار این معاونت و اداره کل، احراز مالکیت و مستندسازی املاک بوده، نسبت به تهیه یو‌ تی‌ ام و ثبت در سامانه شمیم اقدام شده است.

بهارلو در خصوص تامین اعتبارات این اقدام، بیان کرد: در این راستا حدود ۱۵۰۰ مورد املاک بدون تحمیل هیچ گونه هزینه‌ای به دستگاه آموزش و پرورش، با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور انجام شد و بیش از ۷۰۰ مورد نیز از اعتبارات تخصیص یافته توسط وزارت و استان عملی شد.

این مقام مسئول افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در سال جاری مجموع اخذ اسناد تک‌برگ و اصلی و تبدیل اسناد دفترچه ۴۱۵ مورد بوده است که بدون نتیجه سه سال مداوم پیگیری و تلاش در راستای تحقق حفظ بیت المال و پیشگیری از دعاوی حقوقی علیه دستگاه و تامین امنیت دانش آموزان بوده است و امید است تا پایان سال جاری کلیه املاک، ضمن داشتن مستندات نقشه ای، ثبت در سامانه شمیم شوند تا علاوه بر تسهیل در اخذ سند، از تعرض سودجویان ممانعت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار