مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

راهیان نور یک سفر نورانی برای دوری از غفلت‌ها و توجه به راه و رسم شهداست

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هدف راهیان نور، رساندن پیام شهدا به گوش جهانیان است؛ گفت راهیان نور یک سفر نورانی برای بیداری و دوری از غفلت‌ها و توجه به راه و رسم شهداست.

کد مطلب: ۱۲۵۴۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
راهیان نور یک سفر نورانی برای  دوری از غفلت‌ها و توجه به راه و رسم شهداست

آیین افتتاحیه اردوهای راهیان نور استان آذربایجان غربی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان در محل یادمان شهید بروجردی شهرستان نقده برگزار شد.

«جواد جنگی» مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم اظهار کرد: ماندگاری شهدا در تاریخ این کشور به دلیل معرفت بالای آنها نسبت به معارف اسلامی و انقلابی است.

وی خاطرنشان کرد: خواستن، شناخت و عشق به خدا زمینه حیات طیبه را فراهم می کند و این مهم مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: توسعه فرهنگی زیربنای توسعه جامعه در دیگر زمینه هاست، بنابراین باید در راستای ترویج فرهنگ غنی ایران اسلامی بکوشیم.

وی با بیان اینکه هدف راهیان نور، رساندن پیام شهدا به گوش جهانیان است؛ افزود: همه ما مدیون شهدا هستیم. بنابراین زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا از رهاوردهای مهم راهیان نور است.

این مقام مسئول بیان کرد: راهیان نور یک سفر نورانی برای بیداری و دوری از غفلت‌ها و توجه به راه و رسم شهداست.

جنگی ادامه داد: پیش بینی می شود ۴۷هزار دانش آموز استان در ۱۲۹۰ مدرسه از برنامه‌های راهیان نور بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به‌ شرایط کرونایی، برنامه‌های راهیان نور در بستر مجازی از ۱۹ بهمن لغایت ۱۷ اسفندماه اجرا می شود.

سرهنگ مهدی رضوی معاون اجرایی سپاه شهدا استان نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان و مجاهدت ایثارگران است؛ ادامه داد: مسئولان شهرستان نقده باید در راستای تبیین مجاهدت‌های شهدا و مجاهد نستوه مرحوم حجت الاسلام حسنی در این منطقه تلاش کنند.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، استقلال و آزادی امروز ایران اسلامی دستاورد خون شهداست.

سرهنگ خلیل نژاد مسئول بسیج دانش آموزی استان نیز در این مراسم بیان کرد: با توجه به‌ شیوع کرونا، راهیان نور در بستر فضای مجازی به بهترین شکل ممکن اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت اصلی ترین هدف راهیان نور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار