مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد؛

برگزاری بیش از ۵۰‌ برنامه متنوع برای ایام الله دهه فجر در استان

تبریز(پانا)- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به ماهیت فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، از برگزاری بیش از ۵۰‌ برنامه متنوع برای ایام‌الله دهه فجر در آذربایجان شرقی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیش از ۵۰‌ برنامه متنوع برای ایام الله دهه فجر در استان

سید قاسم ناظمی در نشست خبری خود به مناسبت ایام الله دهه فجر، با بیان این که سعی می کنیم تا امسال دهه فجر رنگ و بوی فرهنگ و هنر را بدهد، گفت: امسال استان ما شاهد رویداد ها و اتفاقات مختلفی در ایام ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن می باشد که برخی از این رویداد ها، رویداد های محلی و استانی و برخی رویداد های ملی هستند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ذات و ماهیت فرهنگی دارد و باید در این انقلاب به حوزه فرهنگ نسبت به سایر حوزه ها توجه ویژه ای شود و لذا باید در ایام پیروزی انقلاب و روز جمهوری اسلامی که مصادف با ۱۲ بهمن است، رنگ و بوی هنر و فرهنگ پررنگ تر از حوزه های دیگر بوده و قابل توجه باشد.

ناظمی افزود: یکی از اصلی ترین مشکلات ما در حوزه فرهنگ و هنر این است که در این سال ها نتوانسته جایگاه و نقش خود را نشان دهد. وظیفه حاکمیت و نهاد های حکومتی این است که بتوانند به جای تصدی گری در حوزه فرهنگ و هنر به مردم نقش دهند تا آنها با سلیقه خود بتوانند فضای فرهنگ و هنر کشور را رنگی از فرهنگ و معنویت و اخلاق بزنند‌.

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی اهالی فرهنگ و هنر و انجمن ها برای ایام الله دهه فجر در آذربایجان شرقی گفت: همکاران ما با همراهی اهالی فرهنگ و هنر و انجمن ها تلاش کرده اند تا رویداد های مختلفی برای این ایام تدارک ببینند. یکی از پایگاه های جدی در انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی و تبریز بوده و همچنین در ۲۰۰ سال اخیر آذربایجان یک نقش مهم در جریان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران داشته است و در این جهت لازم است که این حوزه مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی اظهار داشت: فرهنگ نه تنها مسیر توسعه یک کشور، بلکه مسیر توسعه استان و شهر و منطقه نیز است که اگر فرهنگ یه جامعه رشد نکند، در آن جا نمی‌توانیم حقوق شهروندی و اجتماعی و احترام به سرمایه های اجتماعی را مشاهده کنیم. فرماندهان و پیشرانان این حوزه از سال های قبل تر از اهالی این حوزه بودند و هستند که امیدواریم دهه فجر امسال آغازگاهی برای توجه به حوزه فرهنگ و اهمیت دادن به فرهنگ و هنر باشد تا بتوانیم تبریز و آذربایجان را در جایگاه ارزشمند و والایی که داشته دوباره ببینیم.

بیش از ۵۰ برنامه مختلف در آذربایجان شرقی برای دهه فجر

وی ادامه داد: برای ایام دهه فجر امسال بیش از ۵۰ نوع برنامه در نظر گرفته تیم که تعدادی از آن ها در سطح ملی و برخی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به جشنواره فجر، گفت: در حوزه جشنواره فجر قرار است تعدادی از برنامه ها همزمان با تهران، در تبریز و در سالن ها و سینما های مختلف سطح شهر برگزار شود. و لذا یکی از برنامه ها جشنواره رضوی است که در ۲۹ بهمن امسال قرار است افتتاح شود و تا این لحظه نزدیک به ۲۰ استان اثرات مختلفی را به دفتر این جشنواره ارسال کرده اند و امیدواریم که این جشنواره را بتوانیم به شکل شایسته تری میزبانی کنیم.

ناظمی ادامه داد: همچنین اتفاق دیگری که اخیرا در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داده است توجه به اقتصاد فرهنگ است که در این عرصه بازار هوایی ایجاد و بر طبق این موضوع نمایشگاه هایی هم احداث شده اند.

ور در پایان خاطر نشان کرده و گفت: اگر ما بتوانیم حوزه کسب و کار فرهنگی را رونق دهیم افراد قابل اعتمادی را می‌توانیم جذب این کار کنیم. امیدواریم که حوزه فرهنگ و هنر به قدری رشد کند که هر روز شاهد کار ها و برنامه های فرهنگی و هنری در سطح استان و کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار