رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

کانون تحولات، گفتگوی انقلاب و گفتمان اسلام در مدرسه، در حال شکل‌گیری است

تبریز (پانا) - رئیس دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، در مراسم آیین نواخته شدن زنگ انقلاب؛ محل کانون تحولات و کانون گفتگوی انقلاب و گفتمان اسلام را مدرسه دانست که در حال شکل گیری است.

کد مطلب: ۱۲۵۲۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
کانون تحولات، گفتگوی انقلاب و گفتمان اسلام در مدرسه، در حال شکل‌گیری است

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فقیه در این مراسم که در دبیرستان طالقانی آموزش و پرورش ناحیه ۴ تبریز با حضور مقامات استانی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر گفت: مایه خوشحالی و توفیق الهی است شاهد جشن های باشکوه انقلاب بودن. چرا که در این تاریخ و دوران معنای واقعی انقلاب را دیده و تجربه کردیم، اما اینکه زنگ انقلاب در محیط علمی مدرسه در حال اجراست، معنای عمیقی دارد.

وی افزود: واژه مدرسه در فرهنگ انقلاب اسلامی واژه مهم و مقدسی است که پیام های متعددی دارد که یادآور بازگشت مردم به غرور و کرامت انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فقیه بیان کرد: اسکان امام در مدرسه به هنگام ورود به جمهوری خود یک کلید واژه مهمی بر ماست که در حقیقت یک پیام مهم برای تمامی دنیا دارد، چرا که امام از مدرسه فیضیه شروع کرده و درمدرسه رفاه اسکان کردند و در مدرسه علوی به گفتمان با مردم پرداختند.

وی ادامه داد: این کار امام در حقیقت می خواهد به تمامی دنیا ثابت کند که دانش و علم از ارزش بسیار برخوردار است. مدرسه، محل کانون تحولات و کانون گفتگوی انقلاب و گفتمان اسلام است که در حال شکل گیری است.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: یادگیری کلیدواژه های انقلاب باید از مدرسه آغاز شود، چرا که مدارس از جنس اندیشه و ادراک و گفتمان و تمدن هستند. همه ما باید به عنوان سنگر گفتار از آن پاسداری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار